| کد خبر: 222161 |

هتل سیار، فناوری جدید در صنعت مهمان‌نوازی

در پساکرونا عبارات بدون لمس، به حداقل رساندن تماس یا رعایت فاصله فیزیکی به‌تدریج به‌عنوان استاندارد جدید در گردشگری و سفر تبدیل خواهد شد؛ بنابراین، هتل‌ها در مدل‌های ابتکاری اتاق‌های سیار و عدم تماس را معیار قرار می‌دهند تا تمام مخاطرات ارتباط بین فردی برای مهمانان را به حداقل برسانند.

تین نیوز

در پساکرونا عبارات بدون لمس، به حداقل رساندن تماس یا رعایت فاصله فیزیکی به‌تدریج به‌عنوان استاندارد جدید در گردشگری و سفر تبدیل خواهد شد؛ بنابراین، هتل‌ها در مدل‌های ابتکاری اتاق‌های سیار و عدم تماس را معیار قرار می‌دهند تا تمام مخاطرات ارتباط بین فردی برای مهمانان را به حداقل برسانند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در سال ۲۰۲۰، ایده هتل سیار، تحت تاثیر و فشار بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ بر صنعت گردشگری به‌طورکلی و صنعت مهمان‌نوازی به‌طور خاص، بار دیگر موردتوجه قرار گرفت. ایده اصلی طراحی هتل سیار این است که تجربه مهمان‌نوازی را از هتل جدا نکنند و آن را در جاده‌ها ارائه کنند.

طراحی هتل‌های سیار

در سال ۲۰۱۴، اولین ایده هتل سیار توسط OVA Studio مستقر در هنگ‌کنگ بانام " hive-inn" ساخته شد. این ایده به‌منظور بهینه‌سازی انعطاف‌پذیری مطلق هتل‌ها  با استفاده از محفظه‌های کانتینری برای اتاق‌های میهمان و همپوشانی آن‌ها برای صرفه‌جویی در مکان به جوایز نوآوری ۲۰۱۴ ارسال‌شده بود تا برای دستیابی به جوایز نوآوری رادیکال ۲۰۱۴ رقابت کند. متاسفانه این ایده با توجه به اینکه به دلیل خلاقیت و منحصربه‌فرد بودن بسیار مورد استقبال قرار گرفت، نتوانست به مرحله بعد راه یابد.

در سال ۲۰۱۸ استیو لی، طراح در استودیوی طراحی آپریلی (Aprilli Design Studio) کانادا در تورنتو، ایده‌ سوئیت مسافرتی خودگردان (Autonomous Travel Suite) را ارائه کرد که قابل تحقق بود. این ایده اتاق هتلی چرخ‌دار بدون راننده بود. این مدل از هتل‌های سیار شامل مکان خواب با تشک، سرویس بهداشتی و دوش نشسته، فضای کار یا سرگرمی و یک آشپزخانه است. به گفته طراح، یک اتاق سیار مانند این طرح می‌تواند تا پنج نفر را در خود جای دهد. این وسیله نقلیه مجهز به باتری می‌تواند انتخابی برای سفر از خانه به مقصد باشد و تا ۱۰ ساعت سفر کند.

در آن زمان، اتومبیل‌های بدون راننده در چندین جاده ایالات‌متحده، لندن و انگلستان در حال آزمایش بودند. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا همچنین عنوان کرده بود: تا سال ۲۰۱۹، نسخه کامل ماشین بدون راننده احتمالا به بازار عرضه می‌شود؛ بنابراین، این طرح ازنظر ارزش‌های عملی مورد ارزیابی قرار گرفت.

این اتومبیل‌ها درواقع هتل هستند، خواه ۶ ساعت و خواه ۱۰ ساعت داخل آن باشید، احساس راحتی خواهید کرد. استیو لی گفت:  پیش‌بینی می‌کند طراحی Suite Travel Suite در جاده تا سال ۲۰۳۰ محقق شود. لازم به ذکر است، طرح Suite Travel Suite، برنده جایزه نوآوری رادیکال ۲۰۱۸ برای گروه طراحی در صنعت مهمان‌نوازی شد.

شرکت طراحی و توسعه هتل گتی گروپ (Getty Group) نیز ایده بنیادی و مبتنی بر وسایل نقلیه تفریحی ارائه کرد. پیش‌ازاین، شرکت ون اجاره‌ای کابانا (Cabana) نیز این ایده را دنبال می‌کرد، اما در ارتقاء آینده‌نگرانه گروه گتی، هتل سیار دارای ناوگان خودروهای کاروانی خودکار است که هرکدام مجهز به اتاق‌خواب، حمام و آشپزخانه هستند و می‌توانند از یک مکان به مکان دیگر برود. گروه گتی اظهار کردند: مهمانان  می‌توانند از این هتل به هتل‌های وابسته بروند و از امکاناتی مانند استخر، ناهارخوری یا سرویس‌دهی به وسایل نقلیه که مجهز نیستند، استفاده کنند.

چشم‌انداز طراحی اتاق هتل سیار

اتاق‌های سیار هتل می‌توانند سهم عمده‌ای در بهبود سفرهای تجاری داشته باشند. یکی از دلایل محدودیت شرکت‌ها برای مسافرت‌های کاری کارمندان، این است که احتمال زیادی وجود دارد که کارکنان در سفر آلوده‌شده و ویروس را به سایرین منتقل کنند؛ بنابراین، به‌محض اطمینان کارمندان از عدم تماس حضوری با افراد (به‌استثنای ملاقات‌های اجباری حضوری)  به‌احتمال‌زیاد مسافرت‌های کاری از سر گرفته خواهد شد.

طراحی مدل هتل سیار  با فناوری‌های پیشرفته برای حرکت در مسیر از پیش انتخاب‌شده باعث رضایت مهمانان خواهد شد، زیرا در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی و افراد ایمنی بیشتر (عدم تماس با دیگران) دارند. درعین‌حال می‌توانند از سفر لذت ببرند و از فضای راحت، بزرگ و شخصی استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.