| کد خبر: 222158 |

اقدامات سازمان بنادر در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح اقدامات این سازمان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا تاکنون، گفت: بازنگری در فرآیندهای عملیات بندری و دریایی متناسب با شرایط بهداشتی؛ از مهم ترین اقدامات صورت گرفته است.

تین نیوز

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح اقدامات این سازمان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا تاکنون، گفت: بازنگری در فرآیندهای عملیات بندری و دریایی متناسب با شرایط بهداشتی؛ از مهم ترین اقدامات صورت گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، چنگیز جوادپور با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی با رصد وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور چین، اقدامات خود در زمینه پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا در کشور را از ابتدای بهمن ماه سال ۹۸ در دستور کار قرار داد و به مورد اجرا گذاشت، اظهارکرد: این اقدامات در سه سطح ستاد مرکزی، بنادر و بخش خصوصی فعال در بنادر کشور اجرا شده و به طور مستمر مورد نظارت و پایش قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: انجام بازدیدهای میدانی از فعالیت‌ها و فرآیندهای پیشگیرانه و مقابله‌ای در زمینه بیماری کرونا در بنادر کشور و اقدامات انجام شده در سطح شرکت‌های فعال در بنادر در کنار انجام بازدید های میدانی از وضعیت پایگاه‌های بهداشتی مرزی در بنادر و انعکاس موضوعات و چالش‌های موجود در بنادر بازرگانی و پایانه‌های مسافری؛ بخشی از این اقدامات بود.

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی افزود: بازنگری در فرآیندهای عملیات بندری سازمان بنادر متناسب با شرایط بهداشتی موجود به ویژه کنترل بهداشتی فرآیندهای عملیاتی، کارکنان عملیاتی، تردد وسایط نقلیه زمینی و رانندگان خودروهای سنگین متردد در بنادر و ابلاغ اجرای آنها به بنادر؛ سومین اقدامی بود که در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به بازنگری در فرآیندهای عملیات دریایی سازمان بنادر متناسب با شرایط بهداشتی موجود و با تأکید بر خودداری از ایجاد هرگونه محدودیت در جابجایی کالا در بنادر، عنوان کرد: اصلاح تمامی رویه‌های اداری و پشتیبانی با تأکید بر عدم بروز خدشه و اختلال در ارائه خدمات سازمان در سطح کارکنان سازمان و کارکنان شرکت‌های فعال در بنادر، از دیگر مواردی بود که انجام شد.

جوادپور افزود: افزایش تعاملات برون سازمانی با ستاد مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی، معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کارگروه ساماندهی و... به منظور جلوگیری از اوج گیری مجدد بیماری کرونا در بنادر را می توان به عنوان ششمین اقدام نام برد.

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برنامه ریزی و اقدام به منظور همکاری مشترک با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تدوین طرح اقتضایی مواجهه با بیماری های نوپدید و بازپدید در بنادر، گفت: افزایش تعاملات درون سازمانی از طریق تشکیل جلسه فوق العاده ستادهای مرکزی و اجرایی مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و  HSE در ستاد مرکزی و بنادر، تشکیل کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا، تعیین مسئول هماهنگی مقابله با کرونا، فعال کردن کمیته دورکاری، تشکیل کمیته نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی و...دیگر اقدامات صورت گرفته است.

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تجمیع اسناد منتشر شده توسط مراجع مختلف، بررسی آن ها و به اشتراک گذاری اسناد علمی معتبر تهیه، منتشر و یا ابلاغ شده توسط مراجع ذی صلاح کشور به بنادر، خاطرنشان کرد: تدوین اسناد اختصاصی در حوزه دریایی و بندری نیز مدنظر قرار گفت.

وی در ادامه از تخصیص منابع مالی جهت تأمین اقلام بهداشتی، مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات حفاظت فردی مورد نیاز ستاد مرکزی و بنادر کشور نام برد و اظهار کرد: ایجاد میز خدمت الکترونیکی سازمان در پورتال و درج شناسنامه خدمات شناسه دار و مصوب سازمان امور اداری و استخدامی کشور در آن با همکاری مستمر واحدهای مختلف سازمان توسط دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات دو اقدام دیگری بود که انجام گرفت.

جوادپور افزود: استفاده از درگاه های پرداخت غیرحضوری و موبایلی و سامانه حواله الکترونیکی و نیز ارائه پیشنهاد و اخذ تأئیدیه و اجرای ممنوعیت گردشگری دریایی و محدودیت سفرهای دریایی در نوروز ۱۳۹۹ با هدف تأمین سفرهای نوروزی بهداشتی ایمن و همچنین اعمال ممنوعیت انجام بازدیدهای نوروزی مسافران و شهروندان از بنادر دو اقدام مهم دیگری بود که در دستور کار قرار گرفت.

وی همچنین به ابلاغ تمامی مصوبات، بخشنامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی صادره از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: مصوبات مذکور در ستاد و بنادر به صورت دقیق اجرا شد.

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ضدعفونی کردن تمامی اماکن عملیاتی، تجهیزات بندری، شناورهای بازرگانی، محوطه‌های عمومی بندری، اماکن اداری، رفاهی و پایانه‌های تجاری و مسافری در طول مدت اخیر انجام شد، گفت: اقدامات آموزشی از طریق تهیه و توزیع بروشور، پمفلت و پوستر در سطح بنادر انجام شد.

وی با اشاره به ایجاد کمیته مقابله با بحران ها و هماهنگی لجستیکی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: همکاری با نهادهای مردمی و سازمان‌های مرتبط جهت ارائه خدمات ضدعفونی اماکن و محوطه‌های شهری از دیگر مواردی بود که به صورت ویژه به آن توجه شد.

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی فقدان نظام مدون و شیوه نامه اعمال رویه واحد در تدوین گزارش های دوره‌ای و موردی که منجر به هدر رفت منابع می شود را به عنوان اصلی‌ترین چالش عنوان و پیشنهاد کرد: لازم است در زمان تهیه، تدوین و ابلاغ اسنادی از قبیل پروتکل‌ها، راهنماها، دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی، موضوعات مربوط به شیوه و روش پایش و ارزیابی میزان تحقق آن‌ها، ابزار مورد استفاده جهت پایش و ارزیابی، دوره ارزیابی و نظایر آن نیز توجه کرد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.