| کد خبر: 222133 |

واحدهای افتتاح شده مسکن مهرپردیس به ۷۰هزار واحد می رسد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از افتتاح ۷۰هزار واحد مسکن مهر از مجموع ۸۰هزار واحد پیش‌بینی شده در شهر جدید پردیس تا پایان امسال خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از افتتاح ۷۰هزار واحد مسکن مهر از مجموع ۸۰هزار واحد پیش‌بینی شده در شهر جدید پردیس تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سید مهدی هدایت در نشست خبری تشریح آخرین وضعیت افتتاح واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس گفت: در پی افزایش قیمت‌هایی که در کشور رخ داد، قیمت واحدهای مسکونی پردیس نیز به تبع آن افزایش یافت ولی توانستیم تعهدات خود را علی‌رغم مشکلات عملی کنیم که نمونه آن، افتتاح ۱۴ هزار واحد مسکن مهر در آبان ماه بود.

وی ادامه داد: تا آخر دی ماه تحویل واحدهای افتتاح شده زمان می‌برد و بلوک به بلوک به مالکان اعلام می‌کنیم تا دفترچه اقساط خود را دریافت کنند؛ تحویل واحدها به شرط دریافت دفترچه اقساط است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: ۱۰ هزار واحد مسکن مهر نیز بهمن ماه افتتاح خواهد شد که مجموع افتتاح‌های مسکن مهر در این شهر جدید، به ۷۰ هزار واحد می‌رسد.

به گفته هدایت، از مجموع ۸۲ هزار واحد تعهد شده برای ساخت مسکن مهر در شهر جدید پردیس، ۱۲ هزار واحد باقی می‌ماند که تعدادی از آنها تا پایان امسال و تعدادی هم در سال بعد افتتاح خواهد شد چون تعدادی از متقاضیان به دلیل کمبود واحد، باقی مانده بودند که با رفع تعارضات ملکی توانستیم ساخت واحدهای ۵۰۰۰ نفر بدون واحد را از ابتدای سال ۹۸ آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با تأکید بر اینکه هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی، معادل ۵۵۰ میلیارد تومان پروژه‌های روبنایی شامل سه مدرسه و یک درمانگاه افتتاح می‌شود، گفت: وزیر راه و شهرسازی در این مراسم ۲۸ پروژه روبنایی دیگر شامل ورزشگاه، درمانگاه، مدرسه و تصفیه‌خانه شماره ۲ فاضلاب پردیس را که قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) آن را می‌سازد، کلنگ‌زنی خواهد کرد. همچنین پساب تصفیه شده در این تصفیه‌خانه در آبیاری فضای سبز پردیس مصرف می‌شود.

وی درباره پروژه متروی پردیس گفت: این پروژه در هیئت دولت در حال بررسی است که پس از اخذ مصوبه از هیئت دولت، بلافاصله عملیات اجرایی آن با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) آغاز می‌شود.

هدایت تأکید کرد: متروی پردیس به دلیل توپوگرافی خاص منطقه، صد درصد زیرزمینی است و فقط در محدوده جاجرود، پل به ارتفاع ۷۰ متر ساخته خواهد شد تا متروی پردیس در این منطقه از روی زمین عبور کند. این مترو چهار ساله تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: ۱۴ هزار واحد از پروژه‌های طرح اقدام ملی در پردیس ساخته می‌شود که ۳۰۰۰ واحد آن تعهد ساخت از سوی شرکت عمران پردیس بوده و ۱۱ هزار واحد نیز از سوی خود متقاضیان ساخته خواهد شد؛ ساخت این ۳۰۰۰ واحد آغاز شده و در مرحله فونداسیون قرار دارد. همچنین مالکان این ۳۰۰۰ واحد تاکنون افتتاح حساب کرده و قسط اول آورده ۴۰ میلیونی را پرداخت کرده و به زودی قسط دوم آورده‌های خود را که ۴۰ میلیون تومان دیگر است، پرداخت خواهند کرد.

وی با اشاره به آزادسازی و صدور سند برای ۱۱۰۰ هکتار از اراضی ملی تصرف شده در پردیس به ارزش ۶,۰۰۰ میلیارد تومان طی دو سال گذشته گفت: با ظرفیت این اراضی، طرح‌های توسعه‌ای پردیس اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به تخصیص وام ۱۰۰۰ میلیارد تومانی به این شرکت از سوی بانک مرکزی و با عاملیت بانک عامل مسکن اظهار داشت: تاکنون بانک مذکور ۴۰۰ میلیارد تومان به شرکت عمران شهر جدید پردیس تزریق کرده و مابقی نیز به تدریج پرداخت می‌شود؛ این مبلغ برای توسعه زیرساخت‌های پردیس و آماده‌سازی اراضی ملی استفاده خواهد شد.

هدایت با اشاره به کاهش اندک قیمت مسکن در روزهای اخیر در پردیس و ثابت ماندن نرخ‌های جدید گفت: با این حال برخی نهاده‌ها افزایش قیمت داشته‌اند. به طور مثال قیمت خرید و نصب آسانسور در بلوک‌های ۱۵ طبقه، یک میلیارد تومان هزینه دارد.

وی در خصوص مراجعه اهالی شهرک زیتون در شمال شرق تهران برای دریافت اراضی معوض در ناحیه منفصله واصفجان که همان فاز ۱۲ پردیس است، افزود: برخی افراد به دلیل منافعی که دارند، اجازه نمی‌دهند تا سایر مشمولان برای دریافت اراضی خود مراجعه کنند. ما مجوز واگذاری‌ها را از شورای عالی شهرسازی دریافت کردیم و تاکنون تعداد کمی از اهالی شهرک زیتون مراجعه کرده‌اند؛ این اراضی به صورت معوض و بدون هزینه بوده و معادل قطعات زمینی که در شهرک زیتون تهران داشته‌اند به آنها تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره واحدهای خالی پردیس گفت: آمار دقیقی در دست نیست اما از ۶۰ هزار واحد افتتاح شده، مالکان ۴۰۰۰ واحد هنوز برای تحویل واحد خود مراجعه نکرده‌اند.

به گفته هدایت، فروش عرصه واحدهای مسکن مهر با تخفیف ادامه دارد تا مالکان بتوانند علاوه بر سند اعیانی، سند عرصه واحد خود را نیز دریافت کنند. همچنین تاکنون ۱۳۸ میلیارد تومان از محل فروش عرصه مسکن مهر درآمد داشته‌ایم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.