| کد خبر: 222114 |

◄ تعطیلی بنادر هرمزگان به دلیل شرایط ناپایدار جوی

به علت وزش شدید باد، رفت و آمد از بنادر مسافری هرمزگان ممنوع شد.

تین نیوز

به علت وزش شدید باد، رفت و آمد از بنادر مسافری هرمزگان ممنوع شد.

به گزارش تین نیوز، هر ساله با آغاز فصول سرد سال، ارتفاع موج ها در برخی از روزها به دلیل وزش شدید باد به بیش از دو متر می رسد و در این حالت ممنوعیت سفر دریایی با قایق و لنج های مسافری این بنادر ابلاغ می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در اینباره گفت: اکنون رفت و آمد از بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس به قشم، بندرعباس - هرمز و بالعکس، و قشم - هرمز و بالعکس ممنوع شده است.

علیرضا محمدی کرجی ران افزود: رفت و آمد در بنادر غرب هرمزگان نیز، از بنادر چارک و آفتاب به کیش و بالعکس و همچنین بندر پهل به لافت نیز تا اطلاع بعدی ممنوع است. وی از شهروندان خواست در این مدت از رفت و آمد با شناور‌ها و اسکله‌های غیرمجاز خودداری کنند.

به گزارش اداره کل هواشناسی هرمزگان اکنون سرعت وزش باد بیش از ۴۵ کیلومتر برساعت است. ارتفاع موج نیز در تنگه هرمز به ۱۵۰ تا ۲۰۰ سانتی متر می‌رسد.

توصیه شده صیادان نیز از تردد‌های غیرضروری در دریا خودداری کنند. پایش مستمر دریا با شناور ناجی و استعلام از هواشناسی دریایی تا بهبود وضعیت جوی ادامه دارد.

به گزارش تین نیوز، هفته گذشته نیز به‌علت شرایط نامساعد جوی، بنادر مسافربری بندرعباس به مقصد جزایر قشم و هرمز تعطیل شد. به همین دلیل نیز اعلام شده است که مسافران گرامی می‌توانند برای اطلاع از وضعیت بازگشایی اسکله با شماره گویای 3111 از خطوط ثابت ثابت و همراه اول و شماره 0763111 با سایر اپراتورها تماس برقرار کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.