| کد خبر: 222110 |

دلیل اصلی صف تست کرونا در فرودگام امام چیست؟

درحالی که سفر از ایران به بسیاری کشورها بدون تست PCR ممنوع است، برخی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از مبدا کشورهای خارجی مشتریان خود را بدون تست کرونا به پرواز راه می‌دهند و بعد در فرودگاه امام(ره) از آنان تست گرفته می‌شود، همین مساله موجب تشکیل صف طولانی در این فرودگاه شده است.

تین نیوز

درحالی که سفر از ایران به بسیاری کشورها بدون تست PCR ممنوع است، برخی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از مبدا کشورهای خارجی مشتریان خود را بدون تست کرونا به پرواز راه می‌دهند و بعد در فرودگاه امام(ره) از آنان تست گرفته می‌شود، همین مساله موجب تشکیل صف طولانی در این فرودگاه شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بر اساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی، مسافران در هنگام بازگشت به کشور باید برگه گواهی سلامت یا همان تست منفی PCR را برای ورود به ایران در اختیار داشته باشند، اما در ظاهر این دستورالعمل با تبصره و تفاوت به برخی شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده یا هر ایرلاینی با قوانین داخلی خود روی بخشنامه‌های صادره تبصره و اما و اگر گذاشته است. 

همین امروز اگر مسافر پرواز تهران- لندن یا تهران- میلان باشید، بدون تست منفی کرونا ایرلاین‌های داخلی و خارجی از مبدا فرودگاه امام خمینی‌(ره) شما را سوار هواپیما نخواهند کرد و پس از رسیدن به کشور مقصد شما را به شهر مبدا باز می‌گردانند،اما به نظر می‌رسد شرایط برای مسافرگیری ایرلاین‌های ایرانی از مبدا کشورهای خارجی فرق دارد.

برخی شرکت‌های هواپیمایی داخلی از مبدا کشورهای اروپایی، آسیایی و کشورهای اطراف به مسافران خود اجازه می‌دهند بدون داشتن برگه PCR سوار هواپیما شده و وارد فرودگاه امام‌(ره) شوند. این مسافران هم پس از ورود به کشور در قسمت واحد بهداشت مرزی فرودگاه در صف ایستاده و تست کرونا از آنان گرفته می شود.

از چند روز گذشته تصویری در شبکه‌های مجازی پخش شده که حاکی از صف طولانی مسافران ورودی فرودگاه امام‌(ره) است که باید ابتدا تست کرونا دهند و بعد اجازه خروج از فرودگاه را خواهند یافت. این افراد اگر ناقل باشند از آنان خواسته می‌شود تا چند هفته در منزل خود بمانند، آن هم بدون هیچ نطارتی.

این درحالی است که بسیاری از کارکنان واحد بهداشت فرودگاه امام خمینی‌(ره) به دلیل مواجه با مسافرانی که مشخص نیست ناقل ویروس کرونا هستتد یا خیر و بدون گواهی سلامت به ایران سفر کردند، به کرونا مبتلا شده و محل کار خود را ترک کردند. اکنون این واحد با حداقل نیرو در فرودگاه مشغول انجام تست کرونا از مسافران ورودی است.

مردادماه امسال مقررات سفر به ایران اعلام و داشتن گواهی سلامت برای سفر به کشورمان الزامی عنوان شد. این مقررات از ۱۱ مردادماه به اجرا گذاشته شد، اما صف ورودی مسافران به ایران در فرودگاه امام حاکی از نداشتن برگه گواهی سلامت یا همان تست معروف PCR است که تا ٧٢ ساعت اعتبار دارد.

گفته شده شرکت‌های هواپیمایی ایرانی با هدف جذب مشتری بیشتر و راحتی مسافران در بسیاری از پروازهای ورودی این شرط را حذف کرده‌اند. موضوعی که می‌تواند به عامل اصلی انتقال ویروس از طریق حمل و نقل هوایی تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، اکنون پروازها در فرودگاه امام خمینی‌(ره) به روزی ۳۰ تا ۳۵ پرواز در روز از رقم ۲۵۰ تا ۳۰۰ پرواز سال‌های گذشته کاهش یافته است و پروازهای ورودی با فاصله ۳۰ تا ۴۵ دقیقه به زمین می‌نشیند، با این حال هنوز صف تست کرونای مسافران پرواز قبلی به انتها نرسیده، مسافران پرواز جدید اضافه می‌شوند و معلوم نیست زنجیره انتقال ویروس کرونا از مسافرانی که بدون گواهی سلامت وارد کشور شدند تا کجا به تهدید سلامت مردم دامن خواهد زد؟

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.