| کد خبر: 222107 |

یک فوریت طرح ضمانت اجرای مصوبات شورای شهر تهران تصویب شد

مدیران بی توجه به مصوبات شورا شناسایی می شوند

اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرح ضمانت اجرایی مصوبات شورا را با اکثریت آرا به تصویب رساندند.

تین نیوز

اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرح ضمانت اجرایی مصوبات شورا را با اکثریت آرا به تصویب رساندند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اعضای شورای شهر تهران بررسی یک فوریت طرح ضمانت اجرای مصوبات شورای شهر را در جلسه امروز بررسی کردند و حجت نظری در دفاع از یک فوریت این طرح اظهار کرد: شهرداری تهران به صورت سنتی اراده‌ای برای اجرای برخی مصوبات به دلایل مختلف ندارد و از کنار این مصوبات به راحتی عبور می‌کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این‌که این طرح یعنی ضمانت اجرای مصوبات شورا این امکان را می‌دهد که امورات با سرعت بیشتری دنبال شود و اعضای شورا سرعت پیگیری‌شان افزایش می‌یابد، اظهار کرد: با این مصوبه وظایف نظارتی شورا ارتقاء می‌یابد و می‌توانیم مسئولان اصلی که مصوبات را اجرایی نمی‌کنند را شناسایی کنیم و متوجه شویم که مسئول مستقیم عدم اجرای این مصوبات چه کسی است.

وی با اشاره به این‌که 18 عضو شورا یک فوریت این طرح را امضاء کردند، اضافه کرد: همزمان با آماده‌سازی این طرح ، بخشی را به سامانه جامع مصوبات اضافه کردیم که براساس آن روزهایی که باید یک مصوبه اجرا می‌شد اما نشده، مشخص می‌شود. به عنوان مثال شهرداری تهران در برنامه سوم توسعه موظف شده بود که لایحه تاسیس صندوق محیط زیست را به شورای شهر بیاورد که 241 روز گذشته اما هنوز این لایحه را به شورای شهر نیاورده است.

نظری با تاکید بر این‌که گاها شاهد هستیم که 500 الی 600 روز از تصویب مصوبات می‌گذرد اما اجرایی نشده، اظهار کرد: ما اعضای شورای شهر بیکار نیستیم که پول تهران را حیف و مصوبه‌ای تصویب کنیم که شهرداری آن را اجرا نمی‌کند و برای ممانعت از بیهوده‌ کاری شورا این طرح پیشنهاد شده است.

وی اضافه کرد: مجازات‌ها برای مدیران و کارکنان شهرداری است که مصوبه را اجرایی نمی‌کنند براساس آیین‌نامه تخلفات کارکنان تعیین می‌شود و البته این موضوع در جلسات کمیسیون‌ها به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.