| کد خبر: 222084 |

◄ دستاورد جمع‌آوری کارت‌های سوخت آزاد؛ مرگ یک کارگر جایگاه سوخت

بر اساس سیاست شرکت پخش یک سال پیش کارت آزاد از جایگاه ها جمع آوری و در هر استان کمتر از ۱۵ جایگاه امکان توزیع آزاد نفت گاز دارند.

تین نیوز

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت استان اصفهان در واکنش به مرگ یک کارگر جایگاه سوخت در استان یزد در درگیری با یکی از رانندگان که 19 آبان رخ داد، مطلبی خطاب به وزیر نفت منتشر کرد.

به گزارش تین نیوز، پیمان کامران در این نامه که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، نوشت: در روز ۱۹ آبان کارگر جایگاه خلیج فارس در استان یزد برای کسب روزی حلال از خانه خارج و در جایگاه مشغول انجام وظیفه می‌شود، در حوالی ساعت ۱۵ راننده ای به جایگاه وارد و تقاضای نفت گاز آزاد می‌کند، کارگر بیان می‌کند کارت آزاد نداریم (بر اساس سیاست شرکت پخش یک سال پیش کارت آزاد از جایگاه ها جمع آوری و در هر استان کمتر از ۱۵ جایگاه امکان توزیع آزاد نفت گاز دارند).

وی در ادامه این مطلب تاکید کرد: راننده خسته با کارگر مشاجره  کرده و درگیر می‌شود، امروز راننده در زندان و کارگر در آرامگاه ابدی خفته است، 2  پدر به دلیل سیاستی غلط دیگر کنار خانواده نیستند. بهتر است کمی بیندیشیم، آیا بهتر نبود بر اساس قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار در ایجاد رویه های اجرایی، نظر تشکل های صنفی را هم جویا می‌شدید؟ آیا از خود نمی‌پرسیم علت واقعی چاقویی که تن خسته کارگر جایگاه را درید نظر و دستور کدام مدیر نفت بود؟ نمی دانم دادستان یزد به مسئله ورود کرده یا نه ولی بهتر است قبل از آن در برابر رسول باطنی (وجدان) پاسخ دهیم که چقدر مقصریم و برای جلوگیری از تکرار این فاجعه چه تصمیمی گرفته‌ایم؟

به گزارش تین نیوز،  ساعت 16 روز 19 آبان یک کامیون وارد جایگاه خلیج‌فارس در شهرستان مهریز استان یزد شد و تقاضای نفت گاز با کارت آزاد کرد، اپراتور جایگاه اعلام کرد کارت‌های سوخت آزاد جمع‌آوری شده‌اند، اما راننده توجهی نکرد و این موضوع منجر به مشاجره و درگیری و در نهایت قتل عباس حیدری متصدی این جایگاه توسط راننده کامیون شد.

بر اساس اظهارات جایگاه ‌داران، جمع آوری کارت‌های سوخت آزاد از جایگاه‌ها  و ارایه آن به تعداد محدودی جایگاه نه تنها دردسرهای زیادی برای رانندگان ایجاد کرده بلکه موجب تبعیض بین جایگاه داران نیز شده زیرا در حال حاضر کامیون‌ها بر اساس میزان پیمایش خود سهمیه سوخت به قیمت هر لیتر گازوئیل 300 تومان دریافت می‌کنند که اغلب به علت فرسوده بودن و مصرف بالای کامیون‌های غیرفرسوده چینی، این سوخت تا بیستم هر ماه بیشتر نیاز کامیونداران را برطرف نمی‌کند و آنان مجبور به خرید سوخت به صورت آزاد هستند.

پیش از این هر کامیونی که نیاز به سوخت مازاد بر سهمیه خود داشت می‌توانست به جایگاه‌ها رفته و با کارت آزاد سوخت مورد نیاز خود را خریداری کند اما این کارت‌ها از سال گذشته از جایگاه‌های سوخت جمع‌آوری شد و فقط در اختیار تعداد محدودی جایگاه قرار گرفت که همین امر مشکلات زیادی برای رانندگان و جایگاه داران ایجاد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.