| کد خبر: 222071 |

استان‌های رکورددار کرونا در کشور / کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها در نانوایی‌ها

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر روند افزایشی بیماری زایی کرونا در کشور و همچنین افزایش موارد مرگ و میر ناشی از آن، گفت: بر اساس آخرین بررسی‌ها میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۷۹ درصد است که کمترین میزان رعایت در نانوایی‌ها و سامانه‌های مسافربری گزارش شده است.

تین نیوز

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر روند افزایشی بیماری زایی کرونا در کشور و همچنین افزایش موارد مرگ و میر ناشی از آن، گفت: بر اساس آخرین بررسی‌ها میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۷۹ درصد است که کمترین میزان رعایت در نانوایی‌ها و سامانه‌های مسافربری گزارش شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، گفت: موارد ابتلا و بستری روزانه در کشورمان همچنان با شیب تند و نگران کننده‌ای در حال افزایش است و در حال حاضر به بالاترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسیده است. متاسفانه در هفته گذشته نیز شاهد افزایش بروز موارد مثبت بستری و افزایش بروز تعداد فوت شدگان مثبت بیماری نسبت به هفته‌های ماقبل بودیم.

وی افزود: متوسط بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته گذشته با افزایش نسبت به هفته ماقبل به ۲۶.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزارنفر رسیده است و استان‌های ایلام، سمنان، خراسان جنوبی و یزد دارای بیشترین میزان بروز بستری در کشور بودند.

لاری ادامه داد: در هفته گذشته میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور با افزایش قابل توجه نسبت به هفته‌های ماقبل به ۴۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت رسیده و میزان بروز در این شاخص در استان‌های یزد، ایلام، آذربایجان غربی، سمنان و خراسان جنوبی با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: بر اساس آخرین بررسی‌ها میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۷۹ درصد است که کمترین میزان رعایت در نانوایی‌ها و سامانه‌های مسافربری گزارش شده است.

وی افزود: خوشبختانه در هفته گذسته با افزایش تعداد تست‌های آزمایشگاهی انجام شده شاهد بالاترین میزان شناسایی موارد سرپایی مثبت در کشور بودیم که این امر نیازمند تداوم و تقویت بیشتر است.

وی در خاتمه تاکید کرد: جهت خروج از وضعیت اسفبار حال حاضر بیماری در کشور امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند همکاری شما در عمل به توصیه‌های بهداشتی و همچنین تقویت و تداوم هماهنگی‌های بین دستگاهی در اجرای صحیح محدودیت‌های مصوب و نظارت دقیق بر اجرای آن هستیم. اکنون زمان مماشات و عادی انگاری نیست و مطمئنا در صورت هرگونه غفلت از سوی مردم و مسئولین با فرا رسیدن روزهای سردتر وضعیت بیماری به مراتب سخت‌تر و سهمگین‌تر از وضعیت موجود خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.