| کد خبر: 222034 |

جزئیات الزام تست کرونا برای مسافرانی که قبلا مبتلا بوده‌اند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از چند روز پیش دارا بودن تست منفی کرونا برای کسانی که پیش از این به کرونا مبتلا بوده‌اند، در سفرهای ریلی، هوایی و ناوگان عمومی جاده‌ای به صورت محدود اجرا شد و در هفته جاری این روند افزایش می‌یابد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از چند روز پیش دارا بودن تست منفی کرونا برای کسانی که پیش از این به کرونا مبتلا بوده‌اند، در سفرهای ریلی، هوایی و ناوگان عمومی جاده‌ای به صورت محدود اجرا شد و در هفته جاری این روند افزایش می‌یابد.

به گزارش تین نیوز، شهرام آدم‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره مصوبه اخیر معاونت بهداشتِ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مبنی بر اجرای بند هفت مصوبه جلسه چهل‌ ودوم ستاد ملی مدیریت کرونا در مورد عدم جابه‌جایی مسافران دارای تست کرونای مثبت، توضیح داد: این موضوع را به شرکت‌های حمل و نقلی ابلاغ کرده‌ایم، در این باره شرکت حمل و نقل ریلی رجا کار را شروع کرده است و تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی هم در روزهای اخیر این مصوبه را اجرا کرده‌اند و در هفته جاری کار گسترده تر دنبال می‌شود.

وی با اشاره به نامه معاونت بهداشت درباره موضوع مذکور، اظهار کرد: به محض اینکه نامه را دریافت کردیم، هماهنگی‌ها در حوزه حمل و نقل انجام دادیم، زیرساخت‌ها عمدتا انجام گرفت و کار شروع شد. ( متن نامه را از اینجا بخوانید)

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در تشریح روند اجرای کار توضیح داد: از هفته گذشته در همکاری با وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آمار بیمارانی که تست کرونای آنها در دوره‌ای مثبت شده، استخراج شد، همچنین موضوع ردیابی مد نظر قرار گرفته است که این برای قطع زنجیره شیوع کرونا مهم است.

آدم نژاد با بیان اینکه هماهنگی با همه حوزه‌ها در بخش حمل و نقل انجام شده است، گفت: زیرساخت‌ها را اجرا کرده‌ایم، به همه شرکت‌های بخش حمل و نقل نیز این موضوع ابلاغ شده است تا مسافرانی که پیش از این تست کرونای آنها مثبت بوده است و فهرست آنها در بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت موجود است و در دوره مشخص هر روز آپدیت می‌شود، برای انجام سفر آزمایش منفی کرونا داشته باشند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در این راستا با اجرای زیرساخت‌ها تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی از روز چهارشنبه 21 آبان این موضوع را اجرا کرده است و در هفته جاری نیز این موضوع در بقیه شرکت‌های هواپیمایی و حمل و نقلی اجرا می‌شود.

آدم‌نژاد تاکید کرد: مسافرانی که قبلا تست کرونای آنها مثبت بوده است ضرورت دارد برای انجام سفر آزمایش تست کرونا داشته باشند و همه مسافران نیازمند انجام تست کرونا نیستند و این طبق آنچه است که در برنامه ابلاغ شده است.

به گزارش فارس، به تازگی علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای خطاب به معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مدیرعامل راه‌آهن و معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با موضوع اجتناب از هرگونه جابه‌جایی مسافر، به صورت هوایی، زمینی و دریایی بدون دریافت تست کرونا اعلام کرده است: در راستای اجرای بند هفت مصوبه جلسه چهل‌ودوم ستاد ملی مدیریت کرونا در مورد عدم جابه‌جایی مسافران دارای تست کرونای مثبت و با عنایت به تسریع در قطع زنجیره انتقال کرونا از تاریخ 28 آبان 99 هرگونه جابه‌جایی مسافر به صورت هوایی، زمینی و دریایی بدون دریافت تست کرونا ممنوع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.