| کد خبر: 221981 |

۳۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های بازآفرینی کشور اختصاص یافت

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: امسال یک مرحله از تخصیص اعتبارات تبصره ۱۸ با اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های بازآفرینی در سراسر کشور به طور کامل جذب شد و منتظر مرحله بعدی این اعتبارات هستیم.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: امسال یک مرحله از تخصیص اعتبارات تبصره ۱۸ با اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های بازآفرینی در سراسر کشور به طور کامل جذب شد و منتظر مرحله بعدی این اعتبارات هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا؛ مهدی عبوری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های بازآفرینی شهری شهرستان ملایر اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۶۹۰ طرح بازآفرینی شهری از محل تبصره ۱۸ در سراسر کشور در دست اجرا است.

وی با اشاره به حمایت‌های خوب دولت در بازآفرینی شهری و بسته‌های حمایتی در این زمینه بیان کرد: بخشی از حوزه بازآفرینی شهری به نوسازی و بهسازی بافت فرسوده برمی‌گردد که در این زمینه علاوه بر حمایت دولت، نیاز به مشارکت بخش خصوصی داریم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: در حال حاضر ۱۴۸ هزار هکتار بافت فرسوده در کل کشور داریم که شامل سه بافت تاریخی، میانی و سکونتگاه‌های غیررسمی است.

عبوری با تاکید بر اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند نوسازی و بهسازی این میزان بافت فرسوده را اجرا کند ادامه داد: بدون شک این اقدامات باید با مشارکت بخش خصوصی، انبوه‌سازان و مدیریت شهری که نقش مهمی در این زمینه دارد؛ اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به تهیه بسته‌های حمایتی دولت یادآور شد: در این رابطه تسهیلات خوب تبصره‌ای و غیر تبصره‌ای برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده از سوی دولت در نظر گرفته شده و پروانه ساخت واحدهای مسکونی در این مناطق با کمک شهرداری‌ها رایگان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: همچنین ۵۰ درصد طراحی، نظارت و اجرا در سازمان نظام مهندسی در حوزه بافت فرسوده رایگان است.

عبوری ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های انجام شده در شهرستان‌ها، بتوانیم شاهد عملیاتی شدن این اقدامات و تکمیل طرح‌های زیادی در حوزه بازآفرینی شهری باشیم.

وی سفر امروز/چهارشنبه/ به استان همدان و شهرستان ملایر را مثبت ارزیابی کرد و افزود: سفر امروز با هدف بازدید از طرح‌های در دست اقدام، تلاش برای تکمیل این طرح‌ها و تعریف طرح‌های جدید بود که برای اتمام طرح‌های نیمه‌کاره ملایر تخصیص صد درصدی می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید کرد: با پیگیری نمایندگان مجلس، فرماندار ملایر، اداره کل راه و شهرسازی همدان و دیگر مسوولان مرتبط شاهد تکمیل و بهره‌برداری بخشی از طرح‌های نیمه‌کاره این شهرستان در حوزه بازآفرینی شهر باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر خود به ملایر از طرح‌های مرکز درمانی سرجو، محتمع تجاری و فرهنگی میدان استاندارد، کانال آبرو منطقه شمس‌آباد و مرکز فرهنگی طالقانی ملایر بازدید کرد و مصوبات خوبی در این زمینه برای تکمیل طرح‌های مورد بازدید اتخاذ شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.