| کد خبر: 221971 |

◄ حمل کالاهای‌ استراتژیک بدون کد رهگیری قاچاق محسوب می‌شود

ضابطین قضایی می‌توانند بارنامه‌های بدون کد رهگیری در بارنامه‌هایی که کالای استراتژیک محسوب می‌شوند را به عنوان بار قاچاق کامیون، توقیف نمایند.

تین نیوز

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگری رانندگان کالای استان کردستان در مورد نرخ جدید تن کیلومتر گفت: عدد شاخص تن کیلومتر به 2400 ریال افزایش یافته و مصوب شده است.

به گزارش تین نیوز، فرزاد باباویسی این مطلب را در کانال تلگرامی خود بیان کرد و افزود: ثبت کرایه های تعیین و مصوب شده توسط ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در سامانه استان‌ها این امکان را ایجاد می‌کند که چنانچه شرکت حمل و نقلی مبلغی کمتر از کرایه را ثبت نماید بارنامه صادر شده بدون کد رهگیری خواهد بود و این ایراد  موجب می شود تا کامیونداران با مشکل سوخت، بیمه بار و کارکرد کامیون مواجه شوند.

اعمال سیستمی نرخ تن کیلومتر در سامانه سراسری حمل بار

این فعال صنفی عنوان کرد: چنانچه در برخی مسیرها که بارنامه به اصطلاح پلیس راهی (هر چند طبق قانون خلاف است) صادر شود یعنی آن استان یا در توافقات قبلی کمتر از نرخ را مصوب نموده و یا هنوز کرایه جدید را به روز رسانی ننموده اند و یا بارنامه کد رهگیری ندارد.

او ادامه داد: ضابطین قضایی می‌توانند بارنامه‌های بدون کد رهگیری که کالای استراتژیک محسوب می‌شوند را به عنوان بار قاچاق کامیون، توقیف نمایند.

باباویسی تاکید کرد: لازم است رانندگان توجه کنند کرایه های ثبت شده در سامانه صافی راننده بوده و ربطی به دیگر هزینه ها ندارد و دریافت هر نوع هزینه ای بابت بیمه تکمیلی از راننده تخلف محسوب می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک با بارنامه هایی با مبالغ کرایه صافی دست دلالان از حمل و نقل بار  کوتاه شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.