| کد خبر: 221955 |

◄ توسعه صنعت دریایی با حمایت از ۵۰ شرکت دانش‌بنیان

ستاد توسعه فناوری‌ های فضایی و حمل ‌و نقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تشکیل گروه توسعه فناوری ‌های دریایی و با حمایت از 50 شرکت دانش ‌بنیان، حرکت علمی این صنعت را شتاب می دهد.

تین نیوز

ستاد توسعه فناوری‌ های فضایی و حمل ‌و نقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار است که با تشکیل گروه توسعه فناوری ‌های دریایی، حرکت علمی این صنعت را شتاب دهد.

به گزارش تین نیوز، این اقدام با حمایت از 50 شرکت دانش ‌بنیان انجام شده و این شرکت ‌ها به حوزه ساخت، تولید و تامین نیازهای اولیه و قطعات مورد نیاز صنعت دریایی کشور ورود کرده‌ اند.

این در حالی است که یکی دیگر از برنامه ‌های این گروه، توسعه فناوری ‌های دریایی در سال 99 و حمایت از راه ‌اندازی مرکز نوآوری در استان‌ های ساحلی کشور برای ایجاد و تقویت زیست ‌بوم نوآوری و کارآفرینی است.

گفتنی است که از مجموع چهار هزار و هشتصد شرکت دانش بنیان ثبت شده، تنها کمتر از ۱۰۰ شرکت در تولید مرتبط با بخش دریایی فعال هستند. یکی‌ از علل عدم‌ اقبال به تاسیس شرکت‌های دانش بنیان در حوزه دریا فقدان صندوق حمایت مالی است که باید در جهت حمایت از این شرکت‌ها این مهم نیز رفع شود.

به منظور توسعه مفهوم دانش بنیان، ایجاد مراکز رشد تخصصی دریایی در استان‌های ساحلی به ایجاد شرکت‌های نوپای دانش بنیان دریایی در کنار تقویت شرکت‌های موجود کمک می‌کند. اقدامی که حالا در حال رخ دادن است و باید دید که با توجه به بین‌المللی بودن حوزه دریایی و ضرورت انطباق آن با استاندارهای جهانی چگونه از این فرصت استفاده بهینه خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.