| کد خبر: 221944 |

۱۰۰۰ اتوبوس تا پایان سال برای تهران تامین می‌شود

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران با بیان اینکه در سال جاری هزار دستگاه اتوبوس از طریق منابع مالی غیر نقد تامین خواهد شد گفت: تمامی پروژه‌های این سازمان در سایت شفافیت شهرداری تهران قابل مشاهده است و هیچ سرمایه گذاری را بدون رعایت چارچوب و ضوابط قانونی انتخاب نکرده و نخواهیم کرد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران با بیان اینکه در سال جاری هزار دستگاه اتوبوس از طریق منابع مالی غیر نقد تامین خواهد شد گفت: تمامی پروژه‌های این سازمان در سایت شفافیت شهرداری تهران قابل مشاهده است و هیچ سرمایه گذاری را بدون رعایت چارچوب و ضوابط قانونی انتخاب نکرده و نخواهیم کرد.

به گزارش تین نیوز بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران، شکرالله بنار روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: یکی از اهداف امسال ما، خریداری این تعداد دستگاه اتوبوس به روش غیرنقد بود که ۱۲ شرکت در این رابطه اعلام آمادگی کردند و  ما با دو شرکت به توافق رسیدیم، البته باید توجه داشت این پروسه زمان بر است.

وی افزود: امسال بودجه شهرداری بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد تومان تصویب شد که ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان را سازمان سرمایه گذاری باید تامین کند که این امر در قالب همین پروژه های مشارکتی در حل انجام است.  

وی ادامه داد: در خصوص مترو شرکت مجتمع ایستگاهی مترو در قالب تامین مالی خطوط مترو مجتمع های ایستگاهی را به مشارکت کننده واگذار می کند و ما نیز در قالب اوراق قرضه، اوراق مشارکت و یا وام کسری ناشی از عدم امکان تامین مالی را جبران می کنیم.  

بنار با اشاره به امکان مشارکت مردم با سرمایه خرد در پروژه های شهرداری تهران گفت: نقش سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی نقش موثری است، و ما سعی کردیم با تدوین سند جامع سرمایه گذاری، چالش‌های سرمایه گذاری در پروژه‌های شهرداری تهران را کاهش دهیم.  

وی بیان داشت: در سند جامع سرمایه گذاری چشم‌اندازهای جامع برای سرمایه گذاری مشخص شده است و فضا برای بخش خصوصی گسترده است به عنوان مثال ما پروژه‌ها را تا سقف ۵۰ میلیارد تومان به مناطق تفویض اختیار کردیم، و نزدیک به ۱۸ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری در سازمان داریم که این محصول سند جامع سرمایه گذاری است.

وی افزود: این در حالی است که ما صد ها مکان ناشی از لچکی های باقی مانده از اجرای طرح ها داریم و یا بوستان هایی که نمی توانیم مالکیت آن ها را انتقال دهیم، لذا در خصوص این موارد از مشارکت عمومی و خصوصی و یا همان سرمایه های خرد استفاد خواهیم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.