| کد خبر: 221942 |

افتتاح مترو برج میلاد در هفته آینده

مدیر عامل مترو تهران با بیان اینکه قول دادیم تا پایان سال ۱۲ ایستگاه مترو را به بهره برداری برسانیم اعلام کرد: هفته آینده ایستگاه مترو برج میلاد به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

مدیر عامل مترو تهران با بیان اینکه قول دادیم تا پایان سال ۱۲ ایستگاه مترو را به بهره برداری برسانیم اعلام کرد: هفته آینده ایستگاه مترو برج میلاد به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی امام عصر امروز در مراسم آغاز احداث عملیات پایانه مترو آزادگان و توسعه جنوبی خط ۳ مترو که با حضور شهردار تهران برگزار شد، با بیان اینکه خط ۳ در چند مرحله به بهره برداری رسیده و امسال در نظر داریم تنها ایستگاه باقیمانده از این خط یعنی اقدسیه را نیز افتتاح کنیم، گفت: بر اساس طرح اولیه پرونده خط ۳ بسته می شود اما نبود پایانه یکی از نقص های بزرگ این خط بود که سرویس دهی مطلوب و بهره برداری مناسب از شبکه مترو را دچار اختلال می کرد که امروز کلنگ ساخت این پایانه به زمین زده می شود.

وی با بیان اینکه توسعه جنوبی خط ۳ در طرح جامع ریلی پیش بینی شده و سال گذشته نیز با پیگیری های شهردار، رئیس شورای شهر و تصویب کمیسیون ماده ۵ ، ساخت پردیس سلامت علوم پزشکی تهران در منطقه ۱۸ به تصویب رسید که امروز با آغاز توسعه جنوبی خط ۳ سرویس دهی به این بیمارستان و همچنین اتصال مترو به اسلامشهر صورت خواهد گرفت، گفت: امیدواریم حداکثر ظرف مدت ۳۶ ماه هم پایانه و هم توسعه جنوبی خط ۳ به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه اواخر سال گذشته مناقصه انتخاب پیمانکار این خط برگزار شد که برای اولین بار به صورت ۷۰ به ۳۰ درصد معامله انجام شد گفت: بر این اساس پیمانکار ۳۰ درصد هزینه را نقدا دریافت کرده و ۷۰ درصد نیز از طریق مجتمع ایستگاهی کار خود را پیش خواهد برد.

مدیرعامل مترو تهران در خاتمه همچنین اظهار کرد: با خبر شدیم که مشکلات اوراق مشارکت نیز در حال برطرف شدن است و امیدواریم با همت و پیگیری مسئولان شهرداری علاوه بر این اوراق مشارکت از بودجه مترو نیز در راستای توسعه خطوط و افتتاح ایستگاه ها استفاده کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.