| کد خبر: 221939 |

۶۲ کیلومتر راه در چهارمحال و بختیاری احداث می‌شود

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه زیرساخت‌های استان گفت: تا پایان دولت دوازدهم بیش از ۶۲ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و فرعی در این استان احداث می‌شود.

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه زیرساخت‌های استان گفت: تا پایان دولت دوازدهم بیش از ۶۲ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و فرعی در این استان احداث می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حمید ربیعی اظهار داشت: برای احداث این میزان راه ارتباطی استان افزون بر یکهزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی در نظر گرفته شده است که به تناسب پیشرفت کار  جذب می‌شود.

وی تکمیل طرح کنارگذر و کمربندی شمالی شهرکرد به طول هفت کیلومتر با اعتباری افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال،تکمیل چهارخطه بروجن به لردگان به طول ۱۵ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال و محور چهارخطه فرادنبه به سفید دشت در شهرستان بروجن به طول ۱۰ کیلومتر و اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال را از عمده طرح‌های در دست اجرا و قابل تکمیل در پایان دولت دوازدهم در این استان عنوان کرد.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری طرح کنارگذر شمالی شهرکرد را ۱۴ کیلومتر عنوان کرد و گفت:که از این میزان هفت کیلومتر در تعهد اداره کل راه و شهرسازی استان و مابقی از سوی شهرداری مرکز استان در حال ساخت است.

به گفته وی ،کنارگذر شمالی شهرکرد از میدان قمربنی‌هاشم(ع) به سمت دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم‌پزشکی، آرامستان بهشت رحمت و اتصال به جاده شهرکرد به سامان اجرایی می‌شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل مسیر بن به روستای شیخ‌شبان حد فاصل بن به داران اصفهان و عملیات اجرای ۱۹ کیلومتر راه فرعی و روستایی در بخش مشایخ شهرستان کیار و راه‌های بروجن نیز با اعتباری افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های دارای اولویت تکمیلی این اداره کل است.     

ربیعی گفت: احداث باند دوم شهرکرد به کیان به طاقانک به شمس‎آباد به طول ۱۴ کیلومتر، احداث باند دوم محور بلداجی به سه راهی گندمان به طول ۱۲ کیلومتر، احداث باند دوم کوشکی به پل قره به طول هشت کیلومتر و احداث پل کره‌بس ۲ نیز از دیگر طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آن نیز با اعتبارات داخلی اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.