| کد خبر: 221933 |

یوسفی: طرح جهش تولید و تامین مسکن ثبات را ه بازار برمی‌گرداند

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که طرح جهش تولید و تامین مسکن می‌تواند در کوتاه مدت و بلند مدت تاثیرات مثبتی را در خروج دلالان از بازار و تعادل بین عرضه و تقاضا داشته باشند.

تین نیوز

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که طرح جهش تولید و تامین مسکن می‌تواند در کوتاه مدت و بلند مدت تاثیرات مثبتی را در خروج دلالان از بازار و تعادل بین عرضه و تقاضا داشته باشند.

به گزارش تین نیوز، مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تاثیرات طرح جهش تولید و تامین مسکن بر روی بازار بیان کرد: پس از تصویب کلیات این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی این طرح مجددا به کمیسیون عمران آمد تا ابهامات وارده به این طرح مورد بررسی قرار گیرد. در نهایت حدود یک سال پیش بود که جزییات این طرح در کمیسیون جمع بندی شد و اکنون در نوبت رسیدگی در دستور صحن علنی مجلس قرار دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: بازار مسکن به عنوان پیشران اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و رونق اقتصادی در این بازار تاثیری بر روی 186 حرفه دارد؛ بنابراین حرکت این بازار و خروج آن از رکود تاثیر مثبتی در راستای رونق تولید خواهد داشت.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون در بازار مسکن تعادل بین عرضه و تقاضا وجود ندارد. براساس قانون برنامه ششم توسعه باید سالیانه حدود یک میلیون واحد مسکن در کشور ساخته شود، اما عقب هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: سیاست‌های غلط در حوزه مدیریت بازار مسکن در شش سال گذشته باعث شده تا تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار برهم خورده و اکنون با افزایش قیمت مواجه باشیم. در طرح جهش تولید و تامین مسکن دولت مکلف است سالیانه حدود یک میلیون واحد مسکن تولید و عرضه کند که طبعا می‌تواند تعادل را بین عرضه و تقاضا بازگرداند.

یوسفی ادامه داد: از سوی دیگر در این طرح با سیاست‌های مالیاتی نظیر اخذ مالیات از خانه‌های لوکس و زمین‌های بایر و معاملات مکرر سعی شده تا دست دلالان از این بازار کوتاه گردد و از انبوه‌سازان حمایت شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: قطعا سیاست‌های مالیاتی این طرح در کوتاه مدت تاثیرات خود را نشان خواهد داد، اما سیاست‌هایی که در حوزه ساخت در نظر گرفته‌ شده است در بلندمدت تاثیر خود را خواهد گذاشت. این روزها شاهد افزایش روز به روز قیمت رهن و اجاره هستیم. امید است با تصویب این طرح و اجرای آن از سوی دولت ثبات به بازار مسکن بازگردد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.