| کد خبر: 221911 |

کدمـلی رانندگان برون شهـری جایگـزین شماره هوشمنـد می شود

از آخر اردیبهشت ماه سالجاری کارت هوشمند رانندگان و ناوگان برون شهری فعال در حمل ونقل کالا و مسافر، از لحاظ فیزیکی حذف می شود وکدملی رانندگان با شماره هوشمند آنها جایگزین می گردد.

تین نیوز

از آخر اردیبهشت ماه سالجاری کارت هوشمند رانندگان و ناوگان برون شهری فعال در حمل ونقل کالا و مسافر، از لحاظ فیزیکی حذف می شود وکدملی رانندگان با شماره هوشمند آنها جایگزین می گردد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان) سید علی حاج سید علیخانی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان با اعلام این خبرگفت : سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در راستای اجرای مصوبه دولت با موضوع الزام دستگاه‌های اجرایی به استفاده از کد ملی هوشمند به عنوان کلید دسترسی به خدمات دولتی، این تصمیم را اتخاذ و به استان ها اعلام کرده است.

حاج سید علیخانی افزود: از اواخر اردیبهشت ماه سال جاری، اطلاعات رانندگان و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و فرآیندهای حمل و نقلی بر اساس کد ملی راننده ثبت می شود وبا حذف چاپ و کاغذ برای تحقق کامل دولت الکترونیک گام موثری برداشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که لوازم چاپ کارت هوشمند از خارج کشور وارد میشود و در چرخه حمل و نقل، این کارت صرفاً به عنوان مدرکی که شماره هوشمند راننده و ناوگان در آن درج شده مورد بهره برداری قرار می گیرد وتنها بعنوان یک برگه رسید از آن استفاده می شود .

مهدی صیفوری معاون حمل ونقل این اداره کل گفت: تمامی فرایند صدور اسناد حمل و نقل جاده ای با ناوگان عمومی به صورت الکترونیکی و صرفاً بر اساس شماره هوشمند انجام می شود، از این رو از تاریخ یاد شده چاپ فیزیکی کارت هوشمند حذف می شود و فقط رسید کارت هوشمند به راننده ناوگان ارائه خواهد شد.

صیفوری با اشاره به این مطلب که دربخش حمل ونقل کالای استان کرمان، حدود ۱۷ هزار۴۰۰ نفر راننده فعالیت دارند، افزود:در بخش حمل ونقل مسافر نیز، حدود ۴هزارو۵۰۰ نفر راننده اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه بین شهری مشغولند.

صیفوری خاطر نشان کرد: در استان ما حدود ۱۴ هزار و ۸۰۰ دستگاه انواع کامیون، کامیونت و تریلرکار حمل ونقل جاده ای استان را برعهده دارند و در بخش حمل ونقل مسافر نیز حدود ۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه ناوگان مسافربری فعالیت دارند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان گفت : حدود ۲۲ هزار کارت هوشمند برای رانندگان و حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ کارت هوشمند جهت ناوگان حمل ونقل عمومی بار و مسافر استان صادر شده است که طبق برنامه دوره ای، رانندگان و ناوگان موظف به تمدید و یا تعویض کارت هوشمند خود هستند لذا با حذف فیزیکی این کارت،علاوه بر صرفه جویی ریالی، در راستای طرح تکریم ارباب رجوع نیز اقدام درخور توجهی صورت خواهد گرفت.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.