| کد خبر: 221860 |

۴۶ درصد کریدور شمال - جنوب در کردستان زیر بار ترافیک رفت

سرپرست حوزه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در کردستان گفت: ۴۷ درصد از ۳۲۰ کیلومتر کریدور شمال - جنوب در حوزه این استان زیر با ترافیک رفته که ۷۰ درصد این میزان در هفت سال خدمت دولت تدبیر و امید اجرا شده است.

تین نیوز

سرپرست حوزه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در کردستان گفت: ۴۷ درصد از ۳۲۰ کیلومتر کریدور شمال - جنوب در حوزه این استان زیر با ترافیک رفته که ۷۰ درصد این میزان در هفت سال خدمت دولت تدبیر و امید اجرا شده است.

به گزارش تین نیوز، رحیم نصیرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود ۳۲۰ کیلومتر از کریدور شمال - جنوب کشور در این استان واقع شده که تاکنون ۱۴۷ کیلومتر آن ریر بار ترافیک رفته و ۱۰۲ کیلومتر آن شامل ۷۰ درصد در هفت سال خدمت دولت تدبیر و امید احداث شده است.

وی اضافه کرد: مطالعات این طرح در سال ۱۳۸۲ آغاز و اولین مناقصه قطعه اول طرح در این استان سال ۱۳۸۴ برگزار و همان‌ سال نیز عملیات اجرای آن آغاز شد.

سرپرست حوزه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در کردستان یادآور شد: از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ تنها ۱۴ درصد مسیر شامل ۴۵ کیلومتر زیر بار ترافیک رفت اما با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید اجرای این طرح به واسطه اهمیت اقتصادی کریدور شمال - جنوب و وضعیت راه‌های کردستان شدت گرفت.

وی از ابتدای اجرای طرح تا کنون ۷۰۰ میلیارد تومان از محل منابع دولت هزینه شده است، افزود: در هفت سال گذشته طول زیربار ترافیک رفته از ۱۴ درصد ابتدای سال ۱۳۹۲ به ۴۶ درصد در سال جاری رسیده است.

نصیرزاده با اشاره به اینکه هم اکنون این طرح از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی وزنی برخوردار است، تاکید کرد: ۱۴۶ کیلومتر از این طرح در حال احداث بوده و ۲۷ کیلومتر باقی مانده نیز شامل کنارگذر غربی سنندج در دست مطالعه است.

سرپرست حوزه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در کردستان گفت: این طرح که به بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب موسوم است بخشی از کریدور شماره ۱۰ کشور است که سه استان کرمانشاه - کردستان و آذربایجان غربی را به هم متصل می کند.

وی ادامه داد: این کریدور به علت قرارگیری در مسیرهای کوهستانی استان کردستان دارای سه کیلومتر تونل است که در حال احداث و تکمیل است.

کریدور شمال - جنوب با طول یک هزار و ۴۷۲ کیلومتر مرز بازرگان آذربایجان غربی با عبور از استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان را به بندر امام خمینی (ره) در خوزستان به هم متصل می‌کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.