| کد خبر: 221816 |

چه تعداد از رانندگان تاکسی وام کرونا گرفتند؟

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت کار با اعلام آمار رانندگان تاکسی دریافت کننده وام کرونا، جزییات پرداخت تسهیلات از سوی بانکها و موسسات مالی را اعلام کرد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت کار با اعلام آمار رانندگان تاکسی دریافت کننده وام کرونا، جزییات پرداخت تسهیلات از سوی بانکها و موسسات مالی را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علاء الدین ازوجی گفت: بر اساس آماری که از سامانه کارا به دست آمده تاکنون ۳۴۵ هزار فقره پرونده درخواست وام مختص رانندگان تاکسی به سیستم بانکی ارسال شده و به بیش از ۲۳۴ هزار پرونده تسهیلات مورد نظر پرداخت شده است.

وی تسهیلات پرداختی را ۱۴ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و درباره امکان ثبت نام مجدد رانندگان تاکسی گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا مهلت ثبت نام تا پایان مهرماه بوده ولی پرداخت وام از سوی نظام بانکی و موسسات مالی تا پایان آبان ماه ادامه دارد. بر این اساس امکان ثبت نام مجدد مقدور نیست و سامانه بسته است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت کار که در یک گفتگوی خبری سخن می گفت،  ادامه داد: مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص تسهیلات حمایتی کرونا فرایند پیچیده ای نداشت و ثبت نام در سامانه کارا بیش از ۵ دقیقه زمان نمی برد که پس از ثبت نام، پرونده متقاضیان به سیستم بانکی ارسال می شد و ظرف یک هفته پرداخت تسهیلات صورت می گرفت.

سایت بسته است، امکان ثبت نام مجدد نیست

ازوجی درباره آن دسته رانندگان تاکسی که موفق به ثبت نام نشده یا وام کرونا را علیرغم ثبت نام دریافت نکرده اند، گفت: در حال حاضر سایت بسته است و امکان برقراری ثبت نام مجدد برای رانندگان تاکسی وجود ندارد چون این مهلت چهار بار تمدید شد اما پرداخت وام تا پایان آبان امکانپذیر است و امیدواریم ظرف چند هفته آینده پرداختها تکمیل شود.

به گفته ازوجی، بررسی های صورت گرفته از سوی وزارت کار نشان می دهد که وضعیت رانندگان بخش حمل و نقل درون شهری و برون شهری و مسافری در بحث دریافت تسهیلات کرونا هم به لحاظ استقبال و هم میزان پرداختی ها نسبت به سایر زیر رسته ها بهتر بوده است.

به گزارش ایسنا، برابر آمارها بیشترین تسهیلات پرداخت شده در میان رسته‌های کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا متعلق به بخش حمل و نقل عمومی و شرکتهای بزرگ حمل و نقل مسافر برون شهری بوده است. پیش از این معاون اشتغال وزارت کار با استناد به روند ثبت نام متقاضیان در سامانه کارا اعلام کرده بود که بیشترین پرداخت تسهیلات کرونا به رانندگان اختصاص داشته و طولانی ترین صف تسهیلات حمایتی کرونا به متقاضیان این بخش تعلق داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.