| کد خبر: 221815 |

تردد در جاده‌های کردستان حدود ۱۷.۶ درصد کاهش یافت

رییس مرکز مدیریت راه‌های راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: تردد در جاده‌های این استان در جریان اجرای طرح محدودیت و ممنوعیت تردد به مراکز استان‌ها به نسبت پنج روز آخر هفته قبل، کاهش ۱۷.۶ درصدی داشت.

تین نیوز

رییس مرکز مدیریت راه‌های راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: تردد در جاده‌های این استان در جریان اجرای طرح محدودیت و ممنوعیت تردد به مراکز استان‌ها به نسبت پنج روز آخر هفته قبل، کاهش ۱۷.۶ درصدی داشت.

به گزارش تین نیوز، دانش زندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق پایش دوربین‌های نظارتی این اداره کل در ۵۸ محور اصلی و فرعی استان در تاریخ ۱۲ تا ۱۶ آبان سال جاری ۳۶۱ هزار و ۳۹۶ مورد تردد به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه این آمار در مقایسه با پنج روز آخر هفته ماقبل (پنج تا ۹ آبان) از ۷۷ هزار و ۳۶۳ مورد تردد معادل ۱۷.۶ درصد کاهش برخوردار است، اضافه کرد: در هر ساعت، پنج روز (۱۲ تا ۱۶ آبان) به صورت متوسط حدود ۱۴۷ مورد تردد در جاده‌های استان ثبت شد.

رییس مرکز مدیریت راه‌های راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: در این مدت محورهای سنندج - کامیاران و سنندج - دهگلان پر ترددترین محورهای استان بودند و ۱۵ درصد دستگاه‌های مشاهده شده با آمار ۱۹۶ هزار و ۷۴۳ مورد مربوط به خودروهای سنگین و باری بوده است.

وی افزود: سازمان حمل و نقل جاده‌ای استان دارای سامانه‌های حمل و نقل هوشمند شامل شماره گویا ۱۴۱، تارنمای www.۱۴۱.ir، شماره پیامکلی ۱۰۰۰۱۴۱ سامانه اعلام مسافت شهرها و محدویت‌های ترافیکی و هواشناسی جاده‌ای است.

همزمان با ۲۵ مرکز استان دارای وضعیت قرمز و بحرانی کشور در سنندج از ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه ۱۲ آبان تا ساعت ۲۴ جمعه ۱۶ این ماه (به مدت پنج روز) محدودیت تردد برای خروج خودورهای بومی و ورود غیر بومی به این شهر اعمال ‌شد.

طبق اعلام پلیس راه کردستان در این مدت حدود ۲ هزار و ۵۰۰ خودروی پلاک غیر بومی شناسایی شد که شامل یک هزار و ۲۰۰ خودروی حامل مسافر بود که از ادامه مسیر آنان ممانعت و به سمت مبدا هدایت شدند و به رانندگان ۲ هزار ۴۰۰ پلاک غیر بومی که ساکن سنندج بودند نیز جهت تعویض پلاک تذکر داده شد.

عوامل پلیس در پنج روز گذشته برای ۴۵ راننده متخلف که قصد ادامه سفر داشتند جریمه ۵۰۰ هزار تومانی منظور کردند.

مراکز استان‌های دارای ممنوعیت شامل تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان بوذ.

خودروهای عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی، حمل کالاها و مواد اساسی مشمول اعمال ممنوعیت‌های تعیین شده نیستند.

هم اکنون ۶ شهرستان کردستان شامل سنندج، بیجار، بانه، کامیاران، مریوان و سقز در جمع ۸۹ شهرستان دارای وضعیت بحرانی از نظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا قرار گرفته که در بین این مناطق وضعیت مریوان فوق بحرانی گزارش شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.