| کد خبر: 221787 |

وزیر راه: پروژه های عمرانی حداکثر ٤٠ ماهه ساخته شود

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از طولانی شدن اجرای برخی پروژه ها تا ۲۴ سال و تکمیل نشدن آنها، تاکید کرد: هیچ‌یک از پروژه‌ها نباید زمان‌بندی بیش از ۴۰ ماه داشته باشند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از طولانی شدن اجرای برخی پروژه ها تا ۲۴ سال و تکمیل نشدن آنها، تاکید کرد: هیچ‌یک از پروژه‌ها نباید زمان‌بندی بیش از ۴۰ ماه داشته باشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایرنا، «محمد اسلامی» در دهمین نشست شورای حمل و نقل و لجستیک سال ۹۹ که با حضور مدیران عامل شرکت‌ها و سازمان‌های حمل‌و نقل به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه حوزه مسوولیت وزارت راه و شهرسازی تاثیر مستقیم بر زندگی مردم داشته و بهبود عملکرد، رضایت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت، بر افزایش بهره وری در نظام حمل‌و نقل و لجستیک تاکید می‌شود.

اسلامی، بر رعایت سه نکته کلیدی در نظام حمل و نقل و لجستیک تاکید کرد و ادامه‌داد: توسعه همه‌جانبه زیرساخت‌ها با ارائه کیفی و سپردن پروژه‌ها به کارآمدان، پاسخگو بودن، رسیدگی به امور مردم، ارائه گزارشی از اقدامات و رویکردهای شرکت‌ها و سازمان‌ها در ایام کرونا و ارائه گزارش به رییس‌جمهوری و رهبر معظم انقلاب در دستور کار قرار بگیرد.

وی درباره توسعه همه‌جانبه زیرساخت‌ها و اجرای باکیفیت آنها، تاکیدکرد: اجرای قاطعانه و مستحکم پروژه‌های زیرساختی مدنظر مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سرفصل‌ها و منابع مختلف برای انجام پروژه‌ها تعریف شده است که باید از طریق آنها منابع انجام و تکمیل پروژه‌ها تامین شود و نباید در انجام پروژه های زیرساختی فقط به ردیف بودجه بسنده کرد.

وی با ابراز رضایت از انجام اقدامات مهم در سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: اقدامات بازآفرینی شهری در این دوره و پس از ۴۰ سال در چابهار بسیار حائز اهمیت بود و رضایت مردم را به دنبال داشت.

تلاش برای جلب رضایت اجتماعی در حوزه‌های حمل‌ونقل

اسلامی اعلام‌کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۰ وزارت راه‌و شهرسازی، لایحه مطلوبی است که باید تلاش کرد از طریق آن نسبت به محرومیت‌زدایی، توسعه و پیشرفت متوازن همه‌جانبه اقدام کرد.

وی گفت: اصلاحات سیاستی، برنامه‌ای و عملیاتی باید فراگیر در همه سازمان‌ها و یکپارچه اجرا شود، در سال ۱۴۰۰ انتظار می‌رود تا همه سازمان‌ها، کارآمد، نوآور، خلاق، پیشرو، خدمتگزار و پاسخگو باشند، زیرا پاسخگو بودن، رسیدگی به امور مردم و باز کردن گره از زندگی آنان برای دولت حائز اهمیت است.

وزیر راه و شهرسازی، همچنین بر تغییر فرهنگ رفتاری افرادی از جمله مشاوران، پیمانکاران، عرضه‌کنندگان و خدمات دهندگانی که با وزارت راه و شهرسازی فعالیت می‌کنند، تاکید کرد و گفت: پیمانکارانی که خوب کار می کنند و درستکار هستند باید مورد احترام باشند و در همکاری مشترک با وزارتخانه، آسیب نبینند.

وی گزارش های ارائه شده توسط شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه را در ایام کرونا، مثبت و تاثیرگذار عنوان کرد و از ارائه مجدد آنها در نشست بعدی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

اسلامی گفت: چکیده گزارش سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی و دستاوردها در ایام کرونا و ارتباطات با کسب و کارهای فعال حوزه حمل و نقل خدمت رییس جمهور ارایه خواهد شد، همچنین این چکیده به شکل کتاب درآمده و به رهبر معظم انقلاب تقدیم می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی، سیاست وزارتخانه را کاهش قیمت حمل‌و نقل و افزایش سهم ترانزیت برشمرد و افزود: افزایش بهره‌وری در چیدمان نظام حمل‌و نقل پیگیری خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا بار سریع‌تر، ایمن‌تر، مطمئن‌تر و با هزینه کمتر جابه شود و به نقاط مصرف برسد.

وی در عین حال خواستار بازنگری در طرح جامع لجستیک در شرایط کرونایی شد.

به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی پیشتر با بیان اینکه برای رشد اقتصادی باید سرمایه‌ها در مسیر مولد و تولید و کارآفرینی فعال شود، گفت: تلاش وزارت راه توسعه لجستیک از مسیر جذب سرمایه های بخش خصوصی است.

وی، دو روز پیش با سفر به سیستان و بلوچستان ۱۳ پروژه دریایی و بندری با چهار هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال اعتبار را در این استان افتتاح و عملیات اجرایی ۱۱ پروژه عمرانی با ۱۵ هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال را آغاز کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.