| کد خبر: 221764 |

لزوم برخورد پلیس با تردد موتورسیکلت سواران در پیاده راه ها

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران بر لزوم برخورد پلیس با تردد موتورسیکلت سواران در پیاده راه ها تاکید کرد.

تین نیوز

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران بر لزوم برخورد پلیس با تردد موتورسیکلت سواران در پیاده راه ها تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، زهرا صدراعظم نوری در دویست و چهل و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری نسبت به تردد موتورسیکلت ها در پیاده راه ها گفت: یکی از معضلات حوزه حمل و نقل و ترافیک شهر تهران که باعث زیرپا گذاشتن حقوق شهروندان شده است؛ پارک، توقف و تردد موتورسیکلت سواران در پیاده راه ها و محل های غیرمجاز است که هر ساله موجب بروز حوادث ناگوار و افزایش آلودگی در مسیر تردد شهروندان می شود.

وی افزود: رسیدگی به این موضوع در راستای رعایت حریم و حقوق شهروندان و عابرین پیاده است. از ابتدای دوره ۵ شورای شهر تهران در قالب طرح ها و برنامه پنج ساله سوم شهر تهران یکی از چالش های موجود این موضوع بوده است که با توجه به تاکید ارتقا ایمنی شهر و انجام تمهیدات لازم علی رغم وجود قوانین مشخص، بسیاری از مراکز پر تردد و مرکزی شهر تهران شاهد تصرف پیاده راه ها و موتورها در مسیر عابرین هستیم که نارضایتی شهروندان را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: بی توجهی به این موضوع باعث شده بخشی از پیاده راه ها و یا بخشی از حاشیه خیابان ها که به مسیر دوچرخه اختصاص پیدا کرده به جولانگاه موتورسیکلت سواران بدل شود. رسیدگی به تخلفات رانندگی برابر قانون مصوب سال ۱۳۸۹ بر عهده پلیس راهنمایی و رانندگی است و بر اساس ماده ۲۰ این قانون کلیه مقررات عمومی عبور و مرور در مورد موتورسیکلت ها و تخلفاتی همچون ایجاد صدای ناهنجار، پارک و... باید توسط مامورین راهنمایی و رانندگی با آنها برخورد انجام شود.

وی تاکید کرد: در این راستا پلیس راهنمایی و رانندگی موظف به برخورد قانونی هستند و از پلیس راهنمایی و رانندگی می خواهم تمهیدات لازم را برابر قانون اتخاذ نماید و معاونت حمل و نقل و ترافیک به منظور ایجاد موانع فیزیکی و آزادسازی معابر، نصب علائم هشدار دهنده و فرهنگ سازی را در برنامه خود قرار دهد و گزارشی را نیز به شورا ارائه کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.