| کد خبر: 221748 |

◄ یاتا: ایرلاین‌ها هزاران هواپیمای بلند برد خود را زمینگیر کرده‌اند

یاتا اعلام کرد: تقاضای بین‌المللی تقریباً 90٪ کاهش‌یافته، شرکت‌های هواپیمایی هزاران هواپیمای عمدتاً برد بلند را پارک کرده و عملیات خود را به پروازهای کوتاه‌مدت منتقل کرده‌اند.

تین نیوز

یاتا اعلام کرد: تقاضای بین‌المللی تقریباً 90٪ کاهش‌یافته، شرکت‌های هواپیمایی هزاران هواپیمای عمدتاً برد بلند را پارک کرده و عملیات خود را به پروازهای کوتاه‌مدت منتقل کرده‌اند.

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) اخیرا تجزیه و تحلیل جدیدی ارائه داد که نشان می‌دهد صنعت هواپیمایی نمی‌تواند هزینه‌ها را به اندازه کافی کاهش دهد تا از هدر رفت نقدینگی و ورشکستگی در سال آتی جلوگیری کند. یاتا همچنین خواستار آزمایش کووید-19 قبل از پرواز برای باز شدن مرزها و امکان سفر بدون قرنطینه شده است.

پیش‌بینی می‌شود کل درآمد صنعت در سال 2021 در مقایسه با رقم 838 میلیارد دلار سال 2019، 46 درصد کاهش داشته باشد. تحلیل قبلی مربوط به درآمد 2021 در حدود 29٪ نسبت به سال 2019 بود.

این عدد بر اساس انتظارات برای بهبود تقاضا است که از سه ماهه چهارم سال 2020 آغاز می شود. با این حال، به دلیل شیوع جدید کونید 19، محدودیت‌های سفر از جمله بسته شدن مرزها و اقدامات قرنطینه به تأخیر افتاده است... یاتا پیش‌بینی می‌کند میزان ترافیک سال 2020 تا 66٪ نسبت به سال 2019 کاهش یابد.

الکساندر دو جونیک، مدیرعامل یاتا گفت: «سه ماهه چهارم سال 2020 بسیار دشوار خواهد بود و مشخص است که نیمه اول سال 2021 تا زمانی که مرزها بسته بمانند و یا قرنطینه‌های ورود همچنان برقرار باشند به طور قابل‌توجهی بدتر خواهد بود و اگر حمایت دولت‌ها قطع شود، شرکت‌های هواپیمایی با نرخ سوخت فعلی برای 9 ماه پول نقد دارند؛ بنابراین ما نمی‌توانیم هزینه‌ها را آن‌قدر سریع کاهش دهیم که از پس درآمدهای کم شده برآییم.

اگرچه شرکت‌های هواپیمایی اقدامات جدی برای کاهش هزینه‌ها انجام داده‌اند ولی در کوتاه‌مدت 50٪ هزینه شرکت‌های هواپیمایی ثابت می‌ماند. نتیجه این‌که هزینه‌ها ثابت و درآمد کاهش یافته است. برای مثال آمار 76 شرکت هواپیمایی نشان می دهد که هزینه‌های عملیاتی برای سه‌ماهه دوم 48 درصد در مقایسه با درآمد عملیاتی 73 درصد کاهش داشته است.

به علاوه، ازآنجاکه شرکتهای هواپیمایی در پاسخ به سقوط تقاضای سفر، ظرفیت (ASK) را کاهش داده‌اند، هزینه واحد (ASK یا CASK) افزایش یافته است. نتایج اولیه سه ماهه سوم نشان می‌دهد که هزینه‌های واحد در مقایسه با دوره سال قبل حدود 40٪ افزایش داشته است.

یاتا با توجه به انتظار برای سال 2021 تخمین می‌زند که برای دستیابی به یک نتیجه عملیاتی سریع و جلوگیری از هدر رفت پول نقد، هزینه‌های واحد باید 30 درصد در مقایسه با متوسط CASK برای سال 2020 کاهش یابد، چنین کاهشی بدون سابقه است.

عوامل مؤثر در این تجزیه‌وتحلیل عبارتند از:

تقاضای بین‌المللی تقریباً 90٪ کاهش‌یافته، شرکت‌های هواپیمایی هزاران هواپیمای عمدتاً برد بلند را پارک کرده و عملیات خود را به پروازهای کوتاه‌مدت منتقل کرده‌اند. با این حال، از آنجا که میانگین مسافت طی شده به شدت کاهش یافته است، هواپیماهای بیشتری برای کار در شبکه مورد نیاز است؛ بنابراین، ظرفیت پرواز (ASK) در مقایسه با ژانویه 2019 معادل 62٪ کاهش دارد، اما ناوگان در خدمت فقط 21٪ کاهش دارد.

حدود 60٪ ناوگان هواپیمایی جهان اجاره داده شده است و هزینه‌های اجاره هواپیما نسبت به سال گذشته کمتر از 10 درصد کاهش یافته است. البته بسیار مهم است که فرودگاه‌ها و ارائه دهندگان خدمات ناوبری هوایی از افزایش هزینه‌ها برای پر کردن خلاء بودجه‌های وابسته به ترافیک هوایی قبل از بحران جلوگیری کنند.

سوخت تنها نقطه روشن است که قیمت آن در سال 2019 با کاهش 42 درصدی روبرو شده است. متأسفانه انتظار می‌رود با افزایش فعالیت اقتصادی تقاضای انرژی برای سال آینده افزایش یابد.

در حالی که یاتا از کاهش نیروی کار حمایت نمی‌کند، اما حفظ سطح بهره‌وری نیروی کار در سال گذشته (ASK / کارمند)، نیاز به کاهش 40 درصدی اشتغال دارد. ضررهای بیشتر شغلی یا حقوق کمتر برای کاهش هزینه‌های کارگری در واحد کار به پایین‌ترین نقطه یعنی 52 درصد کاهش رسیده است.

مدیرعامل یاتا افزود:»خبرهای خوبی برای سال 2021 وجود ندارد و ما نمی‌توانیم پایداری مالی داشته باشیم."

 برای هر روز که بحران ادامه دارد ، پتانسیل از دست دادن شغل و ویرانی اقتصادی افزایش می‌یابد. تا زمانی که دولت‌ها سریع عمل نکنند، حدود 1.3 میلیون شغل شرکت‌های هواپیمایی در معرض خطر هستند و این می‌تواند تأثیر دومینو داشته باشد و 3.5 میلیون شغل اضافی در بخش هواپیمایی را به خطر بیندازد و 46 میلیون نفر را در اقتصاد گسترده‌تر که شغل آن‌ها توسط هواپیمایی پشتیبانی می‌شود را نابود کند. علاوه بر این، از دست دادن ارتباطات هواپیمایی تأثیر چشمگیری بر تولید ناخالص داخلی جهانی خواهد داشت و 1.8 تریلیون دلار فعالیت اقتصادی را تهدید می‌کند. دولت‌ها باید برای جلوگیری از این فاجعه اقتصادی اقدامی قاطعانه انجام دهند. آن‌ها باید در جهت اقدامات حمایتی و کمک مالی گام بردارند و باید از آزمایش سیستماتیک کووید 19 برای باز کردن امن مرزها بدون قرنطینه استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس حمل و نقل هوائی 0 0

    ولی هواپیمای ایرانی با 30 سال سن برای سوپر مارکت ایرانی کاراکاس 12000 مایل پرواز نموده و دو توقف سوخت هم ثبت می کند و انتظار تشویق هم دارد!!!!