| کد خبر: 221718 |

کرونا مسافران مترو اصفهان را به یک سوم کاهش داد

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مترو اصفهان از کاهش تعداد مسافران مترو اصفهان از ۱۰۰ هزار نفر در روز پیش از شیوع کرونا، به ۳۰ هزار نفر در روز خبر داد.

تین نیوز

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مترو اصفهان از کاهش تعداد مسافران مترو اصفهان از ۱۰۰ هزار نفر در روز پیش از شیوع کرونا، به ۳۰ هزار نفر در روز خبر داد.

به گزارش تین نیوز، سعید فاضل در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر مترو اصفهان از ۶ و ۱۵ دقیقه صبح تا ۹ و ۳۰ دقیقه شب با سرفاصله زمانی ۱۵ دقیقه در حال سرویس‌دهی به شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه پیش از شیوع کرونا روزانه حدود ۱۰۰ هزار نفر از شهروندان اصفهانی با مترو رفت و آمد می کردند، گفت: در حال حاضر تعداد مسافران مترو اصفهان به یک سوم یعنی حدود ۳۰ هزار نفر در روز کاهش یافته است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مترو اصفهان خاطرنشان کرد: زمانی که وضعیت اصفهان از نظر شیوع کرونا کمی بهتر می شود تعداد مسافرات مترو به ۳۵ تا ۳۶ هزار نفر هم می رسد، ولی درحال حاضر به صورت میانگین تعداد مسافران روزانه مترو اصفهان ۳۰ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه ستاد مقابله با کرونا استان هنوز تصمیمی درباره تعطیلی مترو اصفهان نگرفته است، گفت: البته صحبت هایی در مورد تعطیلی مترو در شرایط فعلی هست و به عنوان مثال مترو شیراز تعطیل شده است ولی مترو اصفهان همچنان فعال است.

فاضل خاطرنشان کرد: اگر قرار است تصمیمی درباره تعطیلی اصفهان از سوی ستاد مقابله با کرونا گرفته شود باید فعالیت مترو و اتوبوس هم محدود شود تا مردم بدانند شرایط بحرانی است، چون وقتی مترو و اتوبوس فعال است، یعنی اتفاقی نیفتاده و تردد در سطح شهر به روال عادی ادامه پیدا می کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا استفاده از ماسک در مترو اجباری است و از سوار شدن افراد بدون ماسک جلوگیری می‌شود، یادآور شد: در باجه های شارژ بلیط در ایستگاه های مترو شهر اصفهان ماسک هم به فروش می رسد و تقریبا صد در صد مسافران از ماسک استفاده می کنند و اگر به ندرت کسی ماسک نداشته باشد تذکر داده می شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مترو اصفهان به کاهش درآمدی که بابت هزینه بلیط مترو از مردم گرفته می شد اشاره و تصریح کرد: هزینه ۱۲۰۰ تومانی بلیط مترو شاید حدود یک دهم هزینه ها است و بخش عمده هزینه سفرهای شهری با مترو را شهرداری پرداخت می کند، اما به تبع وقتی آمار مسافر پایین بیاید میزان درآمد این بخش هم کمتر می شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود ۸۰۰ نفر در شیفت های مختلف در شرکت مترو اصفهان مشغول به کار هستند تا مترو اصفهان در حرکت باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.