| کد خبر: 221692 |

◄ خطرات استفاده از موانع فیزیکی به‌جای خط کشی ترافیکی

نشاندن موانع فیزیکی به‌جای خط کشی ترافیکی درحالی افزایش یافته است که برخی کارشناسان حمل و نقل شهری این اقدام را نادرست دانسته و خواستار مقابله با گسترش آن هستند.

تین نیوز

نشاندن موانع فیزیکی به‌جای خط کشی ترافیکی درحالی افزایش یافته است که برخی کارشناسان حمل و نقل شهری این اقدام را نادرست دانسته و خواستار مقابله با گسترش آن هستند.

به گزارش تین نیوز، نگاهی به خیابان‌های شهرهای مختلف کشور نشان می‌دهد ایجاد موانع فیزیکی اعم از لوله، انواع جدول گذاری، نیوجرسی برییر، فضای سبز جداکننده و غیره با سرعت زیادی در حال گسترش است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد این کار نه تنها به کوچه‌های باریک هم سرایت کرده بلکه هر روز نوع جدیدی نیز از این موانع در مناطق مختلف ایجاد می‌شود و این درحالی است که همین موانع می‌تواند در صورت برخورد عابر پیاده، دوچرخه یا موتورسوار عامل تشدید خطر باشد.

یکی از موضوعاتی که در هنگام نصب این موانع به آن توجه نمی‌شود چگونگی تردد خودروهای امدادی است. در حالی که به طور متناوب گیر افتادن آمبولانس‌ها و ماشین‌های آتش نشانی در گره‌ها و فشردگی ترافیک در چنین معابری مشاهده می‌شود که اگر همان خط کشی رایج قبلی بود این خودروها به‌راحتی می‌توانستند با یک مانور خود را نجات دهند. در واقع به‌کارگیری سرعت کاه‌های فیزیکی می‌تواند موجب ایجاد تاخیر در انجام ماموریت های اورژانسی شود.

به گزارش تین نیوز، در کنار مشکل ذکر شده، برخی کارشناسان نیز معتقدند با فیزیکی کردن هرچه بیشتر موانع، هر روز از فرهنگ و تمدن فاصله گرفته و به جامعه این پیام داده می‌شود که اگر قید فیزیکی وجود ندارد چیزی به اسم قانون و مقررات در این شهر جایگاهی ندارد و این یعنی یک سقوط آزاد در فرهنگ و تمدن.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.