| کد خبر: 221668 |

هشدار؛ سوار مترو و اتوبوس شلوغ نشوید

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه یکی از راه‌های گسترش زنجیره انتقال ویروس ازدحام افراد در مکان‌های سرپوشیده است، نکات بهداشتی را هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل مطرح کرد.

تین نیوز

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه یکی از راه‌های گسترش زنجیره انتقال ویروس ازدحام افراد در مکان‌های سرپوشیده است، نکات بهداشتی را هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل مطرح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسکانیوز، سیما سادات لاری ضمن ارائه توصیه‌هایی برای کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا بیان کرد: باتوجه به اینکه یکی از راه‌های گسترش زنجیره انتقال ویروس ازدحام افراد در مکان‌های سرپوشیده است، رعایت توصیه‌های بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین درخواست ما از هموطنان کشورمان این است که حتی الامکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنند.

وی افزود: از سوار شدن به اتوبوس‌ها و یا واگن‌های مترو با جمعیت زیاد و با سیستم تهویه نامناسب به طور جد خودداری کنند. در صورت استفاده از مترو و یا اتوبوس حتما از ماسک استفاده کرده و نسبت به رعایت اصول فاصله‌گذاری ۱.۵ تا ۲ متر اقدام کنند. 

لاری همچنین به افراد توصیه کرد که از صحبت کردن در طول مسیر پرهیز کنند. هزینه سفر را به صورت غیرنقدی پرداخت کنند و حتی‌الامکان سعی کنند تا دستگیره، صندلی و سایر بخش‌های مترو یا اتوبوس را لمس نکنند. همچنین از هر گونه تماس دست با صورت، دهان، بینی و چشم طی مسیر به طور جدی خودداری کنند و پس از استفاده از مترو یا اتوبوس دست‌های خود را به خوبی ضدعفونی کنند. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.