| کد خبر: 221666 |

تفاهم‌نامه‌ کاهش هزینه حمل و نقل بین ایران و پاکستان امضا شد

تفاهمنامه مشترک حذف دفترچه کارنه دو پاساژ در محدوده تفتان و میرجاوه در هشتمین اجلاس کمیته تجاری مرزی استان سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان پاکستان به منظور افزایش مبادلات مرزی از طریق کاهش هزینه ترد ناوگان حمل و نقل حامل اقلام تجاری دو کشور امضا شد.

تین نیوز

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از امضای تفاهمنامه مشترک به منظور افزایش مبادلات مرزی از طریق کاهش هزینه ترد ناوگان حمل و نقل بین ایران و پاکستان خبر داد.

به گزارش تین نیوز، ایوب کرد در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: تفاهمنامه مشترک حذف دفترچه کارنه دو پاساژ در محدوده تفتان و میرجاوه در هشتمین اجلاس کمیته تجاری مرزی استان سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان پاکستان به منظور افزایش مبادلات مرزی از طریق کاهش هزینه ترد ناوگان حمل و نقل حامل اقلام تجاری دو کشور امضا شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: در این اجلاس علاوه بر حذف دفترچه کارنه دو پاساژ، طرفین در حوزه حمل و نقل بر امکان تردد کامیون‌های ایرانی حامل اقلام فاسد شدنی به مقاصد تعیین شده در(CMR) در داخل کشور پاکستان و تردد ناوگان بدون محدودیت در ساعت کاری گمرکات در کلیه مبادی خروجی تاکید کردند.

وی راه اندازی گیت جداگانه برای تجار پاکستانی در مرز میرجاوه تا دو ماه آینده، ایجاد امکانات رفاهی برای رانندگان ایرانی در پارکینگ NLCتفتان، یکمچ و پدگ پاکستان و تشکیل کمیته‌های رفع و حل اختلافات تجاری و بازرگانی با عضویت مسئولان زیربط از جمله حوزه حمل و نقل را از دیگر مفاد توافق شده در این اجلاس مهم مرزی عنوان کرد.

کرد تصریح کرد: همچنین به منظور شفافیت در پرداخت هزینه‌های رسمی برای ناوگان حمل و نقل دو کشور، طرفین بر نصب هزینه رسمی قابل پرداخت توسط رانندگان در مقابل گمرکات میرجاوه و تفتان توافق کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.