| کد خبر: 221636 |

باند دوم جاده چابهار- کنارک تیر سال آینده بهره‌برداری می‌شود

ستاندار سیستان وبلوچستان گفت: باند دوم محور ترانزیتی چابهار- کنارک از مبدا بندر شهیدبهشتی که امروز /پنجشنبه/ عملیات اجرایی آن آغاز شد تا پایان سال مالی و دولت در تیرماه سال ۱۴۰۰ تکمیل و افتتاح می‌شود.

تین نیوز

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: باند دوم محور ترانزیتی چابهار- کنارک از مبدا بندر شهیدبهشتی که امروز /پنجشنبه/ عملیات اجرایی آن آغاز شد تا پایان سال مالی و دولت در تیرماه سال ۱۴۰۰ تکمیل و افتتاح می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، احمدعلی موهبتی در چابهار اظهار داشت: ساخت باند دوم جاده چابهار- کنارک از محل بندر شهید بهشتی تا پلیس راه بطول ۱۸ کیلومتر توسط سازمان بنادرودریانوردی از امروز آغاز شد، قطعه دوم از پلیس راه به طرف کنارک بطول ۲۴ کیلومتر توسط منطقه آزادچابهار در هفته آینده اجرایی و ۲۴ کیلومتر دیگر تا شهر کنارک توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در یک ماه آینده آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: عملیات راهسازی در این محور با حدود ۶۶ کیلومتر طول در سه جبهه انجام می شود و با توجه به اهمیت آن در توسعه حمل ونقل، سهولت در جابجایی کالا ومسافر، کاهش تصادفات جاده ای و تردد آسان مسافران، گردشگران و سرمایه گذاران تا پایان دولت تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

وی گفت: در سفر وزیر راه و شهرسازی یکی از آرزوهای دیرینه مردم با آغاز ریل گذاری پروژه بزرگ و ملی چابهار به زاهدان محقق شد که تکمیل این پروژه جابجایی کالا و حمل و نقل بار را متحول و سیستان وبلوچستان را در مسیر تحول در جابجایی کالا و بار قرار می دهد.

وی با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی ۲۴ پروژه در بندرچابهار، خاطرنشان کرد: بندر زیرساخت هایی نیاز دارد که یکی پس از دیگری در شرایط سخت تحریم و وضع بد اقتصادی در حال تکمیل شدن است که از همت مسوولان برای کاهش مشکلات مردم و توسعه سواحل مکران قدردانی می شود.

استاندار سیستان وبلوچستان افزود: ساماندهی حاشیه نشینی یکی از افتخارات دولت است که هم اینک شاهد ساخت مسکن و اقدامات خوب برای ساماندهی آن هستیم و جا دارد از پیگیری همه مسوولان قدردانی کرد.

موهبتی تصریح کرد: ریل، بندر و جاده و فرودگاه از زیرساخت های توسعه و رونق حمل و نقل و ترانزیت هستند که در این میان ساخت فرودگاه به عنوان مرز هوایی منطقه آزادچابهار از ضرورت های مهم است که امیدواریم هرچه سریعتر مشکلات پیش روی آن مرتفع و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.