| کد خبر: 221633 |

مشوق‌های دولت برای توسعه گردشگری دریایی

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آماده ارائه تسهیلات برای خرید کشتی‌های مسافری ساخت داخل به متقاضیان هستیم، گفت: امکان راه‌اندازی خط دریایی بدون پرداخت تعرفه‌های بندری برای متقاضیان و سرمایه‌گذاران فراهم است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آماده ارائه تسهیلات برای خرید کشتی‌های مسافری ساخت داخل به متقاضیان هستیم، گفت: امکان راه‌اندازی خط دریایی بدون پرداخت تعرفه‌های بندری برای متقاضیان و سرمایه‌گذاران فراهم است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، صبح امروز (پنجشنبه 15 آبان ماه 99) مراسم کلنگ زنی کمربندی شهید بهشتی چابهار با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد.

در این مراسم محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز گذشته و امروز 25 پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی در بندر چابهار داشتیم و بیش از 450 میلیارد تومان در حوزه بهره‌برداری و 3300 میلیارد تومان در قالب پروژه‌های اجرایی، پروژه آغاز و یا افتتاح شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد:‌این پروژه‌ها در ترافیک دریایی و بندری و خدمات‌دهی مناسب، مؤثر است و در ارتقاء تجارت دریایی چابهار تأثیر به سزایی دارد. روز گذشته کانتینرهای آبی میوه‌های صادراتی به کشورهای چین و هند ارسال شد.

راستاد گفت: تاسیسات روبنایی و بخشی از ملزومات پایانه کانتینری چابهار مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: سیلوی 100 هزار تنی چابهار با سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی و پیمانکاری قرارگاه خاتم روز گذشته کلنگ‌زنی شد که پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده تکمیل شود. به هر حال کالای اساسی در یکی از چند بندر نباید متوقف شود، داشتن سیلوهای غلات کمک می‌کند ظرفیت نگهداری کالای اساسی در بندر افزایش یابد و شاهد بهبود کیفیت عملیات تخلیه کالای اساسی در بندر چابهار خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی  اظهار داشت: اقدامات توسعه بندر چابهار در راستای این است که از نقش و جایگاه بندر چابهار در توسعه دریایی استفاده کنیم.

راستاد گفت: بهبود دسترسی بندر به پس‌کرانه و ایجاد کریدور لجستیکی در چابهار دنبال شد و با بهبود جاده دسترسی و اتصال ریل به بندر بهره‌وری عملیات در بندر چابهار ارتقاء می‌یابد.

وی اضافه کرد: تسهیلات و مزایای قوانین مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی برای بنادر تجاری شرایط ویژه‌ای رقم می‌زند. در حال حاضر می‌توان از مزایای قانونی مناطق آزاد در بندر چابهار بهره برد و طی توافق با مناطق آزاد چگونگی تفکیک وظایف مشخص شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه گردشگری دریایی و زیرساخت تجاری، برنامه‌های متنوعی در دست اجرا دارد. بندر گردشگری در چمخاله گیلان در دستورکار است که رشد 50 درصدی دارد.

راستاد اضافه کرد: اسکله‌های شناور برای ناوگان گردشگری و بهبود شرایط فرصت‌های گردشگری بهره‌برداری شده است و زیرساخت‌ها و روبناهای گردشگری دریایی در نوار ساحلی در حال افزایش است.

وی بیان کرد: در بندر چابهار پایانه مسافری دریایی آماده و تجهیز است. پیش از این خط دریایی مسافری چابهار ـ مسقط برقرار بود که به دلیل نبود تقاضا شرکت کشتیرانی تردد را متوقف کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: حداقل خط چابهار به عمان و بالعکس در حوزه دریایی مسافری می‌تواند در چابهار برقرار شود و در این باره اسکله و پایانه‌های مسافری فراهم است و سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد بدون اخذ تعرفه‌های بندری خط مسافری دریایی را راه‌اندازی کند.

راستاد افزود: همچنین ما آماده اعطای تسهیلات از محل وجوه اداره ‌شده برای خرید کشتی مسافری ساخت داخل هستیم.

وی تأکید کرد: از بندر چابهار مسیر دریایی مسافری به سایر کشورهای همجوار قابل راه‌اندازی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.