| کد خبر: 221630 |

جلسه بررسی و حل مشکلات ثبت اسناد و املاک محمدیه برگزار شد

جلسه بررسی و حل مشکلات ثبت اسناد و املاک محمدیه و ناحیه شهری مهرگان با حضور محمد کشاورز مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قزوین، محمد نصیری فرماندار شهرستان البرز، حجت الاسلام آقا حسینی امام جمعه محمدیه، رحیم لو شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه در سالن همایش شهرداری محمدیه برگزارشد.

تین نیوز

 جلسه بررسی و حل مشکلات ثبت اسناد و املاک محمدیه و ناحیه شهری مهرگان با حضور محمد کشاورز مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قزوین، محمد نصیری فرماندار شهرستان البرز، حجت الاسلام آقا حسینی امام جمعه محمدیه، رحیم لو شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه در سالن همایش شهرداری محمدیه برگزارشد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از قزوین، مهندس کمال الدین سیادهنی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر محمدیه، ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر مهربانی عنوان نمودند؛ شهر محمدیه و مهرگان از نظر جمعیت و وسعت دومین شهر استان می‌باشد، با توجه به عدم وجود اداره ثبت اسناد و املاک شهروندان ما مجبور به تردد به شهر الوند می‌باشند که این موضوع سه مشکل در پی دارد، اول اینکه تردد در جاده‌ها باعث ازدیاد ترافیک و تحمیل هزینه‌های سوخت و استهلاک می‌شود، دوم زمان زیادی جهت رفت و برگشت اتلاف می‌شود، سوم خطرات جانی و مالی در پی خواهد داشت.

مهندس سیادهنی با اشاره به اینکه ما شهید نداده‌ایم که پشت میزهایمان به صندلی‌هایمان تکیه بزنیم و مردم را به حال خود رها کنیم عنوان نمود شورا و شهرداری و سازمان ثبت اسناد و املاک همگی در پی خدمت رسانی مطلوب به شهروندان هستند و باید با نگاه حل مشکل مردم به نیازها توجه نمود.

مهندس کمال الدین سیادهنی در خصوص اهمیت زمان عنوان نمود؛ نه تنها موضوعات ملکی اهمیت دارند بلکه بازداشت اسناد نیز بسیار مهم هستند، به طور مثال برای افرادی در دادگاه وثیقه صادر می‌شود که نیاز به بازداشت سند پیدا می‌کنند و اگر رسیدگی در ساعات پایانی دادگاه رخ دهد ممکن است فرد روانه زندان شود و چون در بسیاری از پرونده‌ها افراد مورد تبرئه قرار می‌گیرند با این اتفاق دچار مشکلات روحی روانی و سابقه دار شدن افراد می‌گردد.

لذا از این رو اعضای شورای شهر و شهردار در این خصوص حاضرند همکاری لازم را جهت استقرار اداره ثبت اسناد و املاک را با  سازمان ثبت اسناد و املاک استان داشته باشند.

در ادامه آقای کشاورز مدیر کل سازمان ثبت اسناد و املاک استان در پاسخ به درخواست استقرار اداره ثبت در محمدیه گفتند؛ با توجه به اینکه ادارات در مراکز شهرستان ها مستقر می‌شوند استقرار در شهرهای تابعه را مغایر با دستورالعمل‌ها دانست و عنوان کرد به دلیل بیشتر بودن جمعیت محمدیه و مهرگان از مرکز شهرستان و پتانسیل بالای شهر محمدیه این موضوع را از وزیر کشور پیگیری کردیم که به طور استثنا بتوانیم در محمدیه اداره ثبت مستقر نماییم، که البته برای استقرار اداره ثبت اسناد و املاک لازم است شورا و شهرداری ملک مناسبی به همراه تمام تجهیزات را حداقل ۵ سال به طور رایگان در اختیار این سازمان قرار دهند که به زودی این اداره در شهر محمدیه مستقر خواهد شد.

در انتهای جلسه مقرر شد شهرداری بلافاصله جهت خدمات رسانی به شهروندان هر چه سریع‌تر ملک مناسبی را جهت استقرار اداره ثبت تامین نماید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.