| کد خبر: 221559 |

احداث ۲۴۰ کیلومتر بزرگراه‌ در استان اردبیل تا پایان امسال

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از احداث ۲۴۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان امسال در این استان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از احداث ۲۴۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان امسال در این استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: زمانی که مسئولیت راه و شهرسازی استان را بر عهده گرفته‌آم ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بزرگراه در استان در حال اجرا بود که در حال حاضر این میزان به ۲۰۰ کیلومتر رسیده و تا آخر سال‌جاری میزان بزرگراه‌های احداثی در استان به ۲۴۰ کیلومتر خواهد رسید.

وی تصریح کرد: بزرگترین دغدغه استاندار اردبیل ، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ، دیگر مسئولان استان و همچنین مطالبه مردم توسعه بزرگراه‌هاست که ما این اولویت را با جدیت دنبال می‌کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به پیوست یک قانون بودجه افزود : پروژه ای اعتبار ملی اخذ می کند که در ردیف پیوست یک قانون بودجه قرار بگیرد در راه‌های شریانی استان فقط ۷۰ کیلومتر محدوده حد فاصل سه‌راهی سربند-قره‌آغاج فاقد پیوست یک قانون بودجه است و به‌غیر از این مسیر، کلیه محورهای مورد نیاز، جهت احداث باند دوم در پیوست یک قانون بودجه قرار دارند که امیدواریم با بهره‌مندی این ۷۰ کیلومتر از راه‌های استان در ردیف اعتبارات ملی ، توسعه بزرگراهی استان را با گستردگی و جدیت شاهد باشیم .

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به استان، بیش از نیمی از اعتبارات و مطالبات استان در بخش راه و توسعه بزرگراه‌ها مطرح شد که به تدریج اعتبارات و منابع مورد نیاز نیز با پیگیری استاندار اردبیل و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در حال تزریق است.

وی افزود: در محور اردبیل-سرچم ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است در حالی که در گذشته برای این محور، اختصاص پنج میلیارد تومان یک آرزو به حساب می‌آمد؛ هم‌اکنون محور اردبیل-سرچم و تبدیل آن به بزرگراه در ۳۵ کیلومتر ابتدایی از سمت اردبیل به سرچم با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اردبیل در حال انجام است.

حیدری بیان کرد: امیدواریم در چهار ماهه اول سال آینده این ۳۵ کیلومتر را به‌صورت کامل تحویل داده تا فاز بعدی را شروع کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، احداث ۵۰ کیلومتر از مسیر اردبیل-سرچم را به پیمانکار واگذار کرده و در مرحله احداث قرار دارد.

حیدری اظهار کرد: ۴۰ کیلومتر از محور اردبیل-سرچم از سمت سرچم  به اردبیل با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا اجرایی خواهد شد که کارهای مقدماتی آن انجام شده و امیدواریم هر چه سریعتر این قسمت از پروژه نیز شروع شود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.