| کد خبر: 221557 |

◄ قنادان: استفاده از امکان پرداخت آنلاین کرایه تاکسی‌ها افزایش می‌یابد

علیرضا قنادان، مدیرعامل تاکسیرانی تهران خبر داده که سازمان تحت مسئولیتش در همکاری با سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران سامانه آنلاین بارکد یکپارچه پرداخت الکترونیکی را طراحی کرده‌اند

تین نیوز

چند سالی است که شهروندان تهرانی می‌توانند بدون دغدغه داشتن اسکناس از تاکسی‌های سطح شهر استفاده کنند و مبلغ کرایه خود را به‌راحتی با استفاده از اپلیکیشن های پرداخت آنلاین کرایه تاکسی و با اسکن یک بارکد مشخص، پرداخت کنند. اما این امکآن‌که امروز از سوی چندین اپلیکیشن ارائه می‌شود یک اشکال اساسی دارد و آن‌هم این‌که کاربران تنها زمانی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند که تاکسی مورداستفاده بارکد مرتبط با اپلیکیشن مورداستفاده مسافر را داشته باشد، در غیر این صورت مسافر یا باید اپلیکیشن دیگری که مرتبط با آن بارکد است را نصب کن یا بازهم از روش سنتی پرداخت نقدی استفاده کند، روشی که اصلاً و ابداً در شرایط کرونایی فعلی پیشنهاد نمی‌شود. حال برای حل این مشکل علیرضا قنادان، مدیرعامل تاکسیرانی تهران خبر داده که سازمان تحت مسئولیتش در همکاری با سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران سامانه آنلاین بارکد یکپارچه پرداخت الکترونیکی را طراحی کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در رابطه با سامانه بارکد یکپارچه پرداخت الکترونیکی راحت‌تر از همیشه به تین نیوز می‌گوید: سامانه بارکد یکپارچه پرداخت الکترونیکی طراحی‌شده و به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

علیرضا قنادان در رابطه با الزامات طراحی و راه‌اندازی سامانه مذکور می‌افزاید: هرکدام از اپلیکیشن های پرداخت آنلاین کرایه تاکسی بارکدهای مختص به خود را دارند و هر تاکسی که امکان پرداخت آنلاین دارد، بارکد یکی از این اپلیکیشن ها در دسترس مسافران قرار می‌دهد. این سبب می‌شود تا مسافران هم ضرورتاً در تاکسی برای پرداخت آنلاین باید از همان اپلیکشن استفاده کنند.

وی می‌افزاید: در سامانه جدید دسترسی به بارکدها باز است و همه سامانه‌های پرداخت آنلاین می‌توانند از یک بارکد یکپارچه استفاده کنند. این سبب می‌شود مسافران نه‌تنها می‌توانند از اپلیکیشن های پرداخت آنلاین کرایه تاکسی استفاده کنند بلکه علاوه بر آن از هر سامانه آنلاین پرداختی نیز می‌توانند استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی خاطرنشان می‌کند: موضوع دیگر شارژ کیف پول در اپلیکیشن های مرتبط با این موضوع است که اگر فرد در آن اپلیکشن کیف پول خود را شارژ کند تنها در همان اپلیکیشن می‌تواند از این کیف پول بهره‌مند شود اما با این سامانه می‌تواند با شارژ کیف پول خود در هر اپلیکیشنی از آن در دیگر اپلیکیشن ها بهره‌مند شود.

قنادان در انتها یادآور می‌شود: ما با راه‌اندازی این کار نه‌تنها هیچ امکانی را محدود نمی‌کنیم و با این سامانه علاوه بر آن‌که اپلیکیشن های قبلی می‌توانند به کار خود ادامه دهند بلکه سامانه مذکور دامنه سامانه‌های بیشتری را برای ارائه خدمات در این حوزه افزایش می‌دهد. از همین رو پیش‌بینی می‌کنیم که با این اقدام دامنه استفاده از امکان پرداخت آنلاین کرایه تاکسی به‌طور چشم‌گیری افزایش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.