| کد خبر: 221541 |

ضرورت حمایت از دوچرخه سازان داخلی

رییس اتحادیه دوچرخه فروشان رشت گفت: حمایت از دوچرخه سازان داخلی موجب می شود که واردات دوچرخه های بی کیفیت بی رونق شود.

تین نیوز

رییس اتحادیه دوچرخه فروشان رشت گفت: حمایت از دوچرخه سازان داخلی موجب می شود که واردات دوچرخه های بی کیفیت بی رونق شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، دوچرخه سواری یکی از بهترین ورزش هایی است که متاسفانه این روزها در کشور ما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه دوچرخه سواری یک نوع فعالیت مفرّح در بین عموم مردم شناخته شده است و حتی یک نوع سرگرمی و بازی برای کودکان محسوب می شود. باید بدانیم که به عنوان یک رشته  ورزشی نیز شناخته شده است و افراد زیادی به صورت حرفه ای به آن می پردازند. این ورزش به غیر از تاثیرات مستقیمی که بر روی سلامتی انسان می گذارد با فواید بسیاری برای سلامتی جامعه در دراز مدت همراه است.

بی نیازی از سوخت، اشغال فضای کمتر، تعمیر و نگهداری آسان و قابلیت به کارگیری در معابر کم عرض یا دارای محدودیت دسترسی از مهمترین ویژگی های اقتصادی –اجتماعی دوچرخه بوده و از سویی، نداشتن آلودگی صوتی و زیست محیطی آنرا دارای مقبولیت قابل توجهی کرده است. به همین دلیل لازم است با قیمت گذاری مناسب این کالا، افراد بیشتری را تشویق کرد تا دوچرخه‌سواری کنند.    

ابراهیم رضامهدی در گفت و گو با ایسنا گفت: بالغ بر ۲۲۰ فروشگاه دوچرخه در شهرستان رشت فعالیت دارد که این روزها اوضاع فروششان چندان خوب نیست.

وی با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا و افزایش قیمت این کالا، فروش دوچرخه در رشت افت کرده است، افزود: ما نگران وضعیت اقتصادی فروشگاه‌های دوچرخه هستیم و امیدواریم سلاطین دوچرخه مجال دهند تا این صنف نفس بکشند.

رضا مهدی ادامه داد: دوچرخه از قیمت یک تا دو میلیون تومان به بیش از ۶ تا ۷ میلیون تومان رسیده است و با توجه به اینکه قدرت خرید مردم پایین آمده است، بسیای از مشتریان به مغازه‌ها مراجعه می‌کنند و فقط قیمت می‌پرسند و علیرغم نیازی که دارند، نمی‌توانند خرید کنند.

کاهش سلامتی از دستاوردهای افت خرید دوچرخه

رییس اتحادیه دوچرخه فروشان رشت تصریح کرد: هرگاه فروش دوچرخه در مناطقی کم شود با توجه به افزایش روند جمعیتی، علاوه بر اینکه ترافیک در شهر زیاد می‌شود، سلامت جامعه نیز کاهش می‌یابد زیرا دوچرخه‌سواری بسیار به سلامت مردم کمک می‌کند.

وی افزود: ضروری است دوچرخه‌سازان باکیفیت داخلی حمایت شوند و از واردات دوچرخه های غیراستاندارد نیز جلوگیری شود.

رضامهدی، دوچرخه فروشی‌های رشت اغلب ریشه‌دار و قابل اعتماد مردم هستند و به هیچ وجه دوچرخه های غیراستاندارد را به مشتریان نمی‌فروشند، تا اعتبارشان خدشه‌دار شود.

وی ادامه داد: باید دلارهای ۴۲۰۰ در اختیار واردکنندگان دوچرخه قرار گیرد تا مشکلات کاهش یابد و حتما نظارت شود تا مسئولین واردات دوچرخه  کالای دیگری را با این ارز وارد نکنند.  

افزایش تعمیرات دوچرخه‌های کهنه در رشت

رییس اتحادیه دوچرخه فروشان رشت با اشاره به اینکه حمایت از دوچرخه‌سازان داخلی باکیفیت کمک می کند تا نیاز جامعه برای دوچرخه پوشش یابد، خاطرنشان کرد: قیمت بالای دوچرخه برخی افراد را مجبور کرده که دوچرخه هایی که قرار بود به عنوان ضایعات به کارخانه ذوب آهن بروند، دوباره به تعمیرگاه ببرند.

رضا مهدی گفت: در برخی از کشورها با شیوع کرونا به دلیل استفاده کمتر از حمل و نقل عمومی، مردم به دوچرخه سواری بیشتری روی آورده‌اند، این درحالیست که افزایش قیمت دوچرخه موجب شده است که خرید دوچرخه در شهرستان ما کاهش یافته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.