| کد خبر: 221535 |

۳۰ هزار میلیارد تومان برای خرید ۴۰۰۰ اتوبوس

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خواستار ارائه تسهیلات ویژه به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران شد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خواستار ارائه تسهیلات ویژه به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مناف هاشمی صبح امروز در مراسم آیین بهره برداری از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید با بیان این که امروز یکی از قولهای شهردار و اعضای شورای شهر به مردم محقق شد، گفت: البته با توجه به عقب ماندگی طولانی که در حوزه حمل و نقل داریم نباید با این تعداد اتوبوس خوشحال شویم اما این اقدام بسیار بزرگ، سخت و طاقت فرسایی بود که بالاخره به ثمر نشست.

وی با بیان این که حوزه حمل و نقل عمومی اقتصادی نیست و به همین دلیل بخش خصوصی وارد می شود گفت: در همه دنیا در حوزه حمل ونقل عمومی، دولت، مردم و شهرداری ها در کنار هم کار را جلو می برند، اما تصور من این گونه نیست که اراده بزرگی در کشور ما برای تحقق این هدف باشد. چرا که بیش از ۱۰۰ جلسه و مکاتبه حضوری و غیر حضوری داشتیم تا مشکلات حل شود و این سه مجموعه کنار هم بیاید.

وی با بیان این که متروی تهران ۱۲۰ هزار میلیارد تومان منابع لازم دارد تا بر اساس فهرست بهای امروز خود را تکمیل کند، گفت: اگر سالانه ۵۰۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق ، املاک و بودجه سالانه هزینه کنیم ، چند سال طول می کشد که این مساله تمام شود و ما اگر شهر روان و پاک می خواهیم باید کمک هم کنیم.

وی افزود: در حوزه اتوبوسرانی نیز ۳ تا۴ هزار اتوبوس نیاز داریم که ۲۰ الی ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی لازم دارد هر چند که باید قسمتی از هزینه ها برای مردم افزایش یابد  اما این پول هم پاسخگو نیست و باید دولت با بودجه اش به کمک شهرداری بیاید.

وی با اشاره به درخواست مدیران ایران خودرو برای انعقاد قرارداد بعدی گفت: اگر قیمت قبل را بدهند در قالب نقد و غیر نقد قرارداد جدید را امضا می کنیم اما باید تسهیلاتی نیز از حوزه صنعت به حمل و نقل عمومی داده شود و باید بگویم نه تنها برخی مواقع کمک نمی شود، بلکه سخت گیریهایی انجام می گیرد.

وی در ادامه گفت: به عنوان مثال در تهران باید ۴۰ هزار تاکسی نوسازی شود که برای پرداخت وام با ۲ بانک به تفاهم رسیدیم و تسهیلات را تا سقف ۷۰ میلیون تومان با بانک امید و مهر به توافق رسیدیم، اما هنوز مهر این توافق خشک نشده بود قیمت تاکسی از ۷۰ به ۹۴ میلیون تومان و بعد از آن به ۱۲۵ میلیون تومان رسید که نه تنها کمکی صورت نگرفت بلکه راه سخت گیرانه تر شد، اما با این حال توانستیم ۲۰۰۰ تاکسی سفارش دهیم و از دولت می خواهیم اگر کمک نمی کنند حداقل یک سهمیه ۱۵ تا ۲۰ هزار خودرویی برای شهرداری قائل شوند تا بتوانیم ناوگان را نوسازی کنیم .

هاشمی با تاکید بر این که هیچ کدام از کلان شهرها از تهران مظلومتر نیست گفت: لازم است که در قالب کمیته یا ستاد مسئولان شهرداری، صنعت و وزارت کشور با یکدیگر رایزنی کنند تا نه تنها مشکلات تهران بلکه سایر کلان شهرها نیز مرتفع شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.