| کد خبر: 221481 |

توصیه های کرونایی وزیر کشور

◄ مردم در مقابله با کرونا خودمراقبتی کنند!

وزیر کشور گفت: نخستین خواسته ما از مردم در مقابله با کرونا این است که خودمراقبتی کنند.

تین نیوز

وزیر کشور گفت: نخستین خواسته ما از مردم در مقابله با کرونا این است که خودمراقبتی کنند.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه برگزاری جلسه شورای اجتماعی کشور با عنوان بررسی مشارکت اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت مردمی برای مدیریت کرونا گفت: اگر مردم موضوع خود مراقبتی در مقابله با کرونا را درست رعایت کنند همه کارهای دیگر در این حوزه درست پیش خواهد رفت.

 وی افزود: بعد از خودمراقبتی در مقابله با کرونا موضوع دیگر، دیگرمراقبتی است چه در حوزه پیشگیری و چه در حوزه درمان این امر باید شکل بگیرد.

وزیر کشور گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید رئیس جمهوری و در تشکیل قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا که روز گذشته اولین جلسه را داشتیم امروز هم جلسه شورای اجتماعی کشور را با دستور ماموریت قرارگاه کرونا برگزار کردیم.

 وزیر کشور تصریح کرد: در جلسه امروز شورای اجتماعی مطرح شد که چگونه بتوانیم در مراحل مختلف پیشگیری و درمان از مشارکت‌های اجتماعی تشکل ها و سمن ها استفاده کنیم زیرا تجربه خوبی از مشارکت های اجتماعی در زمینه های مختلف مانند زلزله و سیل داشتیم و از مشارکت‌های مردمی و اجتماعی در مقابله با کرونا نیز استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این جلسه پیشنهاد شد که کمیته فعال برای مقابله با کرونا شکل بگیرد که رویکرد اصلی آن شکل‌گیری در استان ها و محلات است.

وزیر کشور ادامه داد: همانطور که در قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا اولویت بر اساس  غربالگری مطرح شد، غربالگری، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک با رویکرد های محلات باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه از ظرفیت مشارکت های اجتماعی و سمن ها استفاده خواهد شد.

رحمانی فضلی گفت: امید است در این زمینه رسانه ها هم نقش فعال تری نسبت به گذشته داشته باشند تا بتوانیم در ساختارهای رسانه‌ای در این زمینه برای مقابله با کرونا استفاده کنیم و رسانه ها نیز در این خصوص فعالیت داشته باشند.

 وزیر کشور تاکید کرد: تجربه خوبی از سپردن کار به مردم و مشارکت مردمی از ابتدای انقلاب تاکنون داشته‌ایم و جاهایی که کار به مردم سپرده شده، مشارکت عمومی صورت گرفته، و این تجربه در مقابله با کرونا نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت، گرچه در مشارکت های اجتماعی بحث کثرت است اما می توانیم به ظرفیت‌های مناسبی برسیم و از این ظرفیت های مشارکتی استفاده کنیم.

شورای اجتماعی کشور که قرار بود گزارش اجرای برنامه کاهش آسیب های اجتماعی در سال ۹۹ و  پیشرفت اجرایی سند سلامت اجتماعی کشور را در دستور کار جلسه این هفته خود داشته باشد، به لحاظ اهمیت و حساسیت موضوع کرونا در کشور، موضوع مشارکت اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت مردمی در مدیریت کرونا را در دستور کار این جلسه قرار داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.