| کد خبر: 221473 |

ضرورت تولید اطلاعات و هشدارهای هواشناسی با ادبیات دقیق‌

وزیر راه و شهرسازی گفت: به سازمان هواشناسی تأکید کرده‌ام، با ادبیات درست مفاهیم را مطرح کنند و ادبیات اطلاعیه‌ها و هشدارها متفاوت باشد و در حوادثی که رخ می‌دهد، سازمان هواشناسی موارد را با ادبیات دقیق مطرح کند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: به سازمان هواشناسی تأکید کرده‌ام، با ادبیات درست مفاهیم را مطرح کنند و ادبیات اطلاعیه‌ها و هشدارها متفاوت باشد و در حوادثی که رخ می‌دهد، سازمان هواشناسی موارد را با ادبیات دقیق مطرح کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، وزیر راه و شهرسازی امروز در مراسم پنجاه و نهمین نشست شورای مدیران سازمان هواشناسی کشور و بهره‌برداری از طرح‌های عملیاتی این سازمان، اظهار داشت: رضایت جامعه از پیش‌بینی‌های هواشناسی بالای 73 درصد است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این پیش‌بینی‌ها کمک کرده است، همه سازمان‌ها با آگاهی به‌هنگام‌ اقدام کنند و غافل‌گیری مردم و سازمان‌ها نداشته باشیم که این مهمترین رخداد در این حوزه محسوب می‌شود.

وی گفت: به سازمان هواشناسی تأکید کرده‌ام با ادبیات درست مفاهیم را مطرح کنند و ادبیات اطلاعیه‌ها و هشدارها متفاوت باشد و در حوادثی که رخ می‌دهد، سازمان هواشناسی موارد را با ادبیات دقیق مطرح کند.

اسلامی ادامه داد: در دو بخش تحلیل و پیش‌بینی از محل تجهیزات و سامانه‌ها خوب عمل شده است، روند نوسازی و بازسازی سامانه‌ها و تجهیزات در سازمان هواشناسی به خوبی در حال انجام است و باید نمادی از سازمانی هوشمند، هوشیار و متعهد را عرضه کنیم و با استفاده از منابع داخلی کار را ادامه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در 6 ماهه ابتدایی امسال هم شاهدیم که در بحث پیش‌بینی و هشدار و همچنین بازسازی‌ها، اتفاقات خوبی رخ داده است‌.

وی گفت: مردم پس از یک دوران بحرانی سخت، بلافاصله با نقش نهادها و اعمال مدیریت همه‌جانبه شاهد نوسازی‌ها هستند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بحث هواشناسی کل فرآیندها شامل تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و عوامل انسانی به صورت توأم در حال تحول است.

اسلامی افزود: آنچه مورد نیاز وزارت نیرو در مورد هشدار سیل و هشدار است از سوی سازمان هواشناسی تأمین شده است؛ در بخش پیش‌بینی باران، سامانه‌ها برای مدیریت منابع آب و پیش‌بینی‌ها در تغییر اقلیم و خشکسالی همه دقت شده است تا مردم آسیب نبینند و خود را برای تغییرات آب و هوایی مهیا کنند.

وی افزود: داده‌های با کیفیت باید در سازمان هواشناسی تولید شود و نباید در آنچه سازمان هواشناسی احصا می‌کند، تردید ایجاد شود.

بنابراین گزارش در این مراسم همچنین رئیس سازمان هواشناسی بیان کرد: در سال گذشته اگر چه مخاطرات جوی بسیار زیاد بود، اما پیامدهایی هم برای سازمان هواشناسی داشت.

سحر تاجبخش افزود: افزایش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان هواشناسی محقق شد که از بابت رخداد سیلاب وزیر راه و شهرسازی 50 میلیارد تومان به سازمان هواشناسی اختصاص داد.

وی اضافه کرد: اعتباراتی هم از توازن استانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای اولین بار به سازمان هواشناسی تعلق گرفت و ما توانستیم با توزیع این اعتبارات در استان‌ها 6 هزار درصد افزایش اعتبارات واگذار شده را به استان‌ها داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اعتبارات جاری سازمان هواشناسی در سال 97 حدود 2 میلیارد و 300میلیون تومان به استان‌ها بوده است که رشد 140 درصدی در سال 98 داشته است و امیدواریم در سال 99 شرایط بهتری داشته باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.