| کد خبر: 221466 |

۳۲۹ خودروی ریلی از سوی صنایع داخلی تولید شد

معاون امور مسافری راه آهن کشور گفت: ۳۲۹ خودروی ریلی به ارزش پنج هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال همزمان با سال جهش تولید از سوی صنایع داخلی تولید شد و در ناوگان حمل و نقل کشور قرار گرفت.

تین نیوز

معاون امور مسافری راه آهن کشور گفت: ۳۲۹ خودروی ریلی به ارزش پنج هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال همزمان با سال جهش تولید از سوی صنایع داخلی تولید شد و در ناوگان حمل و نقل کشور قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، میرحسن موسوی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر راه آهن اراک، افزود: تولید این میزان خودروی ریلی در راستای برنامه‌های  جهش تولید و بهره مندی از ظرفیت و توانمندی های داخلی صنایع ریلی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تولید این خودروهای ریلی امسال یک‌هزار و ۳۹۱ فرصت شغلی در بخش تولید کشور را به همراه داشته‌ است.

معاون امور مسافری راه آهن کشور یادآورشد: ۷۰۰ واگن بالای ۴۵ سال کارکرد از سال ۹۵ تا کنون از محل بهره‌وری واگن‌ها  از رده خارج شده است و با حذف این خودروهای ریلی فرسوده رکورد نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی در کشور شکسته شد.

موسوی با یادآوریشیوع بالای کرونا در کشور و تاثیر آن بر حمل و نقل ریلی گفت: برای حفظ سلامتی مسافران تنها با ۵۰ درصد ظرفیت واگن‌های مسافری در این مدت  خدمات رسانی شده و با احتساب این شیوه حدود ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر نسبت به سال گذشته کمتر جابه‌جا شده است.

وی ادامه داد: با تمامی مشکلات در بخش بار  تمهیداتی انجام شد که حمل بار از سوی ناوگان ریلی کشور نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

معاون امور مسافری راه آهن کشور توجه به نیروی انسانی و ارتقای بهره‌وری این بخش را از برنامه‌های اولویت دار راه‌آهن کشور دانست و گفت: بر این اساس تلاش شده حقوق و مزایای تمامی کارکنان با هر نوع قراردادی به‌موقع پرداخت شود و حتی در شرایط شیوع کرونا نیز از این موضوع غفلت نشده و با تدابیر اندیشیده شده تاخیر در پرداخت به حداقل ممکن رسیده به‌طوری که از سال ۹۸ تا کنون پرداخت حقوق کارکنان مرتب بوده است.

وی از آغاز طرح مدیریت استعدادها در راه‌آهن کشور خبرداد و افزود: در راستای بهبود نیروی انسانی توانمند در مجموعه راه آهن، این طرح کلید خورده  و بر اساس آن تمامی نیروها می‌توانند با فراخوانی که انجام می‌شود نسبت به خوداظهاری اقدام کرده تا با همکاری یکی از دانشگاه‌های کشور نسبت به آموزش و تربیت استعدادها در راه‌آهن اقدام شود.

معاون امور مسافری راه آهن کشور گفت: طرح مدیریت دانش با همکاری دانشگاه ها آغاز شده‌است.

در این آیین «حمید گوگوچانی» به‌عنوان سرپرست راه آهن اراک منصوب شدو خدمات مدیر پیشین تقدیر به عمل آمد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.