| کد خبر: 221426 |

◄ ارایه مجوز تردد به خودروهای باری روسی؛ چرا و چگونه؟

یک فعال صنفی از مسئولان خواسته است با بررسی و تامل و تحلیل اطلاعات و آمار سال‌های قبل و درک شرایط فعلی نسبت به صدور مجوز تردد خودروهای باری روسی در کشور اقدام نمایند.

تین نیوز

در حالی که یک مقام مسئول در استان مازندران  از ارایه مجوز تردد به خودروهای باری روسی برای کمک به توسعه صادرات محصولات کشاورزی این استان خبر داده، یک فعال صنفی از مسئولان خواسته است با بررسی و تامل و تحلیل اطلاعات و آمار سال‌های قبل و درک شرایط فعلی نسبت به صدور این‌گونه مجوزها  اقدام نمایند.

به گزارش تین نیوز، عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مازندران سه‌شنبه گذشته (6 آبان) به ایرنا گفت: به درخواست اتاق بازرگانی مازندران برای کاهش هزینه‌های حمل و تسهیل در صادرات محصولات تولیدی استان به کشورهای آسیای میانه و روسیه، با معرفی صادرکنندگان، مجوز تردد در داخل استان برای بارگیری کالاهای صادراتی به کامیون‌های روسی داده می‌شود.

این اظهارات در حالی مطرح شد که محسن متقین رئیس هیئت مدیره انجمن کارگری رانندگان یخچالدار خراسان رضوی در این مورد در کانال تلگرامی خود نوشت: امروز که تقریباً اغلب مرزهای رسمی و درهای صادرات کشور به دلیل تحریمات گسترده علیه کشورمان به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده و ناوگان حمل و نقل کالای جاده‌ای در حال زمینگیری است، تصمیم اجازه تردد ناوگان روسی در استان مازندران از زبان یک مدیر استانی به چه معنی است؟!

کامیون‌های روسی مجوز تردد در مازندران می‌گیرند

وی با طرح این پرسش که آیا مسئولان دولتی شرایط حاد و وضعیت فوق العاده امروز کشور را درک نمی‌کنند، گفت: آیا چهار گمرک خروجی به کشور ترکمنستان که دروازه ورود به کشورهای آسیای میانه هستند امروز بسته نشده است و حجم تردد و حمل کالا با ناوگان ایرانی نسبت به سال قبل 100 درصد کاهش نداشته است؟ آیا درحال حاضر امکان صادرات کالا به کشور عراق، به‌وسیله کامیون‌ها از گمرکات جنوبی کشور در خوزستان میسر است؟ آیا آمارها و اطلاعات ثبت شده و مقایسه‌ای نشان نمی‌دهد وضعیت کشور ما در مرزها و گمرکات خروجی پاکستان، افغانستان، ترکیه و ارمنستان چگونه است؟

این فعال صنفی افزود: مدیران بخش ترانزیت هرگز تحلیلی از اثرات شیوع بیماری کرونا در حمل و نقل بین‌المللی و تغییر سهم کشورمان در این بخش به‌دلیل عدم امکان تردد کامیون به کشورهای اروپایی و عدم امکان تهیه ویزا و مجوز عبور کامیون ایرانی به اتحادیه اروپا را تهیه کرده‌اند و آیا می‌دانند کامیون‌های ایرانی که در گذشته در بخش برون مرزی اشتغال داشته‌اند و امروز به ناچار در مسیرهای داخلی مشغول شده‌اند فشار مضاعفی را بر بخش حمل کالای داخلی وارد کرده‌اند و این معادله مرزهای عرضه و تقاضای کالا و کامیون را به چه میزانی جابه‌جا کرده است؟!

به گزارش تین نیوز، وی با تاکید بر این‌که در حال حاضر این نسبت به میزان  چهار به یک افزایش یافته و بخش عظیمی از کامیون‌ها در داخل کشور دراین شرایط زمینگیر شده‌اند، خاطرنشان کرد: آیا مدیران ارشد بخش ترانزیت می‌دانند این‌روزها صنف کامیونداران به‌شدت تحت فشارهای تبلیغاتی بدخواهان نظام جمهوری اسلامی برای توقف فعالیت و ایجاد اختلال در کل نظام اقتصادی کشور قرار دارند؟

متقین عنوان کرد: به‌راستی چنانچه کامیون‌های کشورهای همسایه ما (با فرض محال) به‌دلیل آن‌که قیمت سرمایه‌گذاری آنها برای خرید کامیون یک سوم قیمت کامیون‌های ایرانی است و یا به دلیل تصمیمات پشت پرده برای هرچه بیشتر زمینگیر کردن ناوگان داخلی با قیمت‌های کمتری کالای ما را از مبدأ بارگیری حمل نمایند،  ما برای کسب سود بیشتر اجازه خواهیم داشت راه را برای آنها باز کنیم و فرش قرمز را تا  عمق داخل کشورمان پهن کنیم ؟!

او گفت: آیا اتاق بازرگانی که تقاضا کننده ورود کامیون روسی به استان مازندران برای حمل میوه صادراتی است می‌داند به ازای هر کامیون روسی که با درخواست آنها درمبدا بارگیری شود حداقل 10 اشتغال مستقیم و غیر مستقیم نابود خواهد شد؟ مگر از جایگزین کردن هر کامیون روسی برای حمل میوه استان چقدر عاید آنها خواهد شد؟ آیا مدیران استان مازندران از آمار و حجم حمل میوه (سیب وپرتقال) برای ستاد تنظیم بازار برای ذخیره‌سازی تعطیلات سال نو در یک دوره 20 روزه منتهی به بهمن سال ‌ای ۹۷ و ۹۸  توسط ناوگان یخچالدار کشور که در یک فراخوان خود جوش به آن استان گسیل شد، اطلاع دارند؟

به گزارش تین نیوز، این فعال صنفی افزود: بیش از 6 هزار نیمه یدک یخچالدار متصل به کشنده متعلق به خودمالکان در سراسر کشور وجود دارد که استفاده از توانمندی‌های بالقوه این حجم از کامیون نیاز به برنامه‌ریزی دارد و نه تصمیمات تحریک آمیز و مخاطره انگیز.

وی عنوان کرد: آیا شرایط کشور درحال حاضر یک شرایط عادی است و در یک اقتصاد رقابتی سالم هستیم که شرایط برای انتخاب گزینه حفظ منافع و سودآوری بیشتر و کاهش هزینه حمل و این گونه شعارها مهیا باشد و در یک تصمیم غیر کارشناسی و بدون درنظر گرفتن عواقب اقتصادی، اجتماعی و احتمالاً سیاسی و امنیتی به یکباره راه را برای ورود و تردد کامیون‌های کشورهای دیگر به استان‌های کشور باز کنیم و عواقب کوتاه مدت و بلند مدت این تصمیم را به عهده نگیریم؟!

 رئیس هیئت مدیره انجمن کارگری رانندگان یخچالدار خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد: مدیران  مرتبط با اندیشه بیشتر و بررسی و تامل و تحلیل اطلاعات و آمار سال‌های قبل و درک شرایط فعلی، نسبت به صدور این‌گونه مجوزها اقدام نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین 0 0

    عالی