| کد خبر: 221400 |

◄ تعطیلی کرونایی پایتخت جدی‌تر از پیش

مجمع نمایندگان، استاندار، شورای شهر، دانشگاه‌های علوم پزشکی، فرمانده انتظامی و شهرداری پایتخت و 53 درصد از چهره‌های برجسته در حوزه‌های گوناگون که ساکن تهران هستند در یک نظرسنجی موافق تعطیلی پایتخت‌اند.

تین نیوز

تعطیلی دوهفته‌ای پایتخت دیگر تبدیل‌شده به کشاکش و جدال هرروزه‌ای که در سمت موافق آن فرماندهی ستاد مقابله با کرونای تهران و شورای شهر تهران قرارگرفته و در سمت مخالف هم دولت و ستاد ملی فرماندهی مقابله با کرونا قرار دارند. حالا بعد از پافشاری مکرر شورای شهر بر این اقدام، موافقان بسیاری در مجلس و دیگر نهادهای مسئول برای انجامان پیداشده است. همچنین یک نظرسنجی نیز نشان داده که تعداد کثیری از چهره‌های شناخته‌شده اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی ساکن پایتخت با این اقدام موافق هستند.

به گزارش تین نیوز، بعد از بارها تأکید برخی از اعضای علمی ستاد ملی و ستاد فرماندهی مقابله با کرونای تهران و همچنین شورای شهر تهران مبنی بر لزوم تعطیلی دوهفته‌ای پایتخت، کمیته بررسی مشکلات حوزه سلامت استان تهران که از مقامات ارشد پایتخت تشکیل می‌شود نظر خود مبنی بر لزوم تعطیلی دوهفته‌ای پایتخت را اعلام کرده است. موضوعی که در میان بخش‌های قابل‌توجهی از پایتخت‌نشینان در رابطه با وقوعان اتفاق‌نظر وجود دارد.

در همین رابطه همشهری آنلاین وابسته به شهرداری تهران در یک نظرسنجی از 85 چهره‌های شناخته‌شده اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی ساکن پایتخت چهار گزینه را در برابر آن‌ها قرار داده است؛ «۱-تعطیلی دوهفته‌ای تا یک ماه برای قطع زنجیره شیوع در نقاط قرمز ۲-محدودیت شدید به معنی منع رفت‌وآمد و تجمع بدون تعطیلی با مراقبت و نظارت و برخورد انتظامی و نظامی ۳-ادامه رویه فعلی با دورکاری ۵۰ درصدی کارمندان و ۴-در شرایط تحریم اعمال محدودیت و تعطیلی به نفع اقتصاد نیست.» از این میان 53 درصد گزینه اول یا تعطیلی همگانی را انتخاب کرده‌اند، 20 درصد گزینه دوم یا محدودیت شدید را انتخاب کرده‌اند، 14 درصد گزینه سوم یا ادامه شرایط فعلی را برگزیده‌اند و درنهایت 13 درصد نیز گزینه چهارم را برگزیده‌اند و خواستار کمترین محدودیت‌ها شده‌اند.

گفتنی است که پیش‌ازاین و در روز پنج‌شنبه 8 آبان جلسه کمیته بررسی مشکلات حوزه سلامت استان تهران با حضور اعضای کمیته سلامت مجمع نمایندگان تهران، استاندار تهران، رئیس شورای شهر تهران، روسای سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، فرمانده انتظامی تهران بزرگ و معاون شهردار تهران برگزار شد و این مقامات به‌اتفاق بر اتخاذ تصمیمات فوری در خصوص تعطیلی دوهفته‌ای استان تهران موافقت کردند. همچنین در جلسه فوق مقرر شد که رایزنی‌های لازم جهت تحقق فوری این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.