| کد خبر: 221398 |

ناظران سلامت در فرودگاه بین‌المللی ارومیه مستقر شدند

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: پنج ناظر سلامت به صورت ۲ شیفت صبح و عصر در ترمینال‌های فرودگاه بی‌ المللی شهید باکری ارومیه مستقر شدند تا بر روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند.

تین نیوز

 مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: پنج ناظر سلامت به صورت ۲ شیفت صبح و عصر در ترمینال‌های فرودگاه بی‌ المللی شهید باکری ارومیه مستقر شدند تا بر روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند.

به گزارش تین نیوز، محمدعلی نائل قراملکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزایش نظارت‌ها بر اجرای درست شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از مهمترین اهداق اجرای این طرح در فرودگاه ارومیه است.

وی افزود: ناظران سلامت در هر نوبت پروازی در ترمینال‌های فرودگاه حضور دارند و بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در داخل ترمینال، مراحل بازرسی و صفوف کانترهای پرواز نظارت می‌کنند.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: اجرای دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی و ارتقای مسائل بهداشتی در فرودگاه ارومیه از مهمترین عامل استقرار و حضور ناظران سلامت در این مکان است.

قراملکی بیان کرد: تب‌سنجی مسافران با دوربین‌های حرارتی، عملیات ضدعفونی ترمینال‌ها و اماکن فرودگاهی در راستای پیشگیری از شیوع کرونا به صورت مستمر در فرودگاه ارومیه انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: به طور میانگین روزانه چهار پرواز از فرودگاه ارومیه به مقصد تهران انجام می‌شود که نظارت بر این پروازها با جدیت صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی سه فرودگاه در شهرهای ارومیه، خوی و ماکو دارد ولی بخش قابل توجهی از پروازهای این استان از طریق فرودگاه ارومیه انجام می‌شود؛ تهران، مشهد و استانبول سه مسیر پروازی پرتردد فرودگاه ارومیه به شمار می‌رود.

طبق آمار غیررسمی تاکنون نزدیک به ۵۰ هزار نفر از مردم آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و بیش از ۱۶۰۰ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند؛ براساس اعلام مسوولان روند ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری در ارومیه و برخی از شهرهای دیگر استان از حالت قرمز به سیاه وارد شده است.

بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا را دارند، از روز دوشنبه هفته گذشته به مدت یک هفته محدودیت‌های شدید اعمال و درصورت لزوم در هفته بعدی هم اعمال شود که مهاباد، پیرانشهر و ماکو از جمله این شهرها در آذربایجان‌غربی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.