| کد خبر: 221379 |

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

◄ 100 هزار میلیارد تومان رانت ناشی از شکاف قیمتی خودرو در بازار و کارخانه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از توافق کمیسیون متبوعش و وزارت صمت برای قیمت خودرو خبر داد و گفت: قیمت‌گذاری خودرو براساس دستورالعمل هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و با اتکا به هزینه‌های تولیدی حسابرسی شده خودروسازان تعیین می‌شود.

تین نیوز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از توافق کمیسیون متبوعش و وزارت صمت برای قیمت خودرو خبر داد و گفت: قیمت‌گذاری خودرو براساس دستورالعمل هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و با اتکا به هزینه‌های تولیدی حسابرسی شده خودروسازان تعیین می‌شود.

 روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگویی درباره قیمت‌گذاری خودرو، گفت: پیرو طرحی که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در دست تکمیل داریم، قیمت‌گذاری خودرو براساس دستورالعمل هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و با اتکا به هزینه‌های تولیدی حسابرسی شده خودروسازان تعیین می‌شود؛ این پیشنهاد میان ما و وزارت صمت به توافق رسیده است. 

بیش از نیمی از خودروهای صفر خریداری شده، ترددی در خیابان ندارند

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر قیمت‌گذاری دستوری نه هزینه‌های تمام شده خودروسازان را پوشش می‌دهد و نه به کاهش قیمت در بازار آزاد کمکی کرده است؛ مصرف‌کنندگان نیز متضرر شده‌اند. 

 این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: شکاف بسیار میان قیمت دستوری و نرخ بازار آزاد، سوداگری در بازار خودرو را به اوج رسانده به گونه‌ای که بیش از نیمی از خودروهای صفر خریداری شده، ترددی در خیابان نداشته‌اند. یعنی در پارکینگ‌ها دپو شدند تا در موقع مناسب به فروش رسند! در واقع خودرو که کالایی مصرفی است به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است. 

 100 هزار میلیارد تومان رانت ناشی از شکاف قیمتی خودرو در بازار و کارخانه

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: در سال جاری تاکنون 100 هزار میلیارد تومان رانت ناشی از شکاف قیمت بوجود امده که نه به نفع خودروسازان بوده و نه مردم و مصرف کنندگان.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.