| کد خبر: 221309 |

ساخت بزرگترین شناور جمع آوری آلودگی نفتی درمراحل پایانی قرار دارد

معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی از مراحل پایانی ساخت بزرگترین شناور جمع آوری آلودگی نفتی خبر داد.

تین نیوز

معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی از مراحل پایانی ساخت بزرگترین شناور جمع آوری آلودگی نفتی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، محمد رضا اله یار که به منظور بازدید و بررسی روند پروژه های بندر شهید رجایی به هرمزگان سفر کرده بود گفت: در مجموع ۸ پروژه تحت عنوان پروژه های سال جهش تولید برای سازمان بنادر و دریانوردی تعریف شده که احداث سه پست اسکله نفتی و فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی جزء پروژه هایی بشمار می آید که از پیچیدگی فنی خاصی برخوردار هستند.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: برخی از این پروژه ها در حوزهای عمرانی و زیرساختی بنادر به منظور افزایش توانمندی بنادر برای پذیرش شناور خاص یا با ظرفیت بیشتر درحال انجام است و تعداد دیگر جهت تامین شناورهای مورد نیاز درحوزهای خدمات دریایی و همچنین رعایت قوانین و الزامات ایمنی و زیست محیطی به انجام می رسد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: علی رغم مشکلات و موانع متاثر از اپیدمی ویروس کرونا و تحریم های ظالمانه خوشبختانه کلیه پروژه ها با همت والای متخصصان داخلی، هم افزایی و هماهنگی آحاد مختلف سازمانی و مجموعه های مرتبط در حال پیشرفت است.

اله یار با بیان اینکه برخی از این پروژها در ماه گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور در بندر شهید رجایی مورد بهره برداری قرارگرفت اظهارداشت: تعداد دیگری از این طرح ها نظیر شناور بزرگ جمع آوری آلودگی نفتیORV که امروز مورد بازدید قرار گرفت مراحل پایانی ساخت خود را سپری می کند.

وی افزود: براساس برنامه زمان بندی این شناورطی ماه های آینده و بخشهایی از دو پروژه فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی و اسکله نفتی این بندر ان شاالله تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

این مقام مسئول بخش دیگری از سیاست تبیین شده در سازمان بنادر و دریانوردی را که به شکل مستقیم با جهش تولید در ارتباط است را تامین شناورها جدید و الحاق آن به چرخه خدمات در شناورسازی های داخلی عنوان کرد و گفت: قرارداد ساخت ۱۱ فروند شناور با شرکت های داخلی تاکنون منعقد شده که فرایند ساخت این شناورها آغاز و تعدادی از آنها با ۳۰ درصد پیشرفت در حال ساخت است.

اله یار به تعهد سازمان بنادر و دریانوردی پیرامون سفارش ساخت ۸۳ فروند شناور اشاره ای داشت و بیان کرد: از این تعداد بخش اعظمی در مرحله فرایند انجام مناقصه و بخش دیگر در مرحله طراحی هستند.

وی افزود: مفتخریم که اعلام نماییم چه در بعد طراحی و چه از منظر فرایند ساخت این تجهیزات در داخل کشور و با اتکاء به توان متخصصان مبرز ایرانی در حال انجام است.

اله یار یکی از وظایف معاونت مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی را کمک به آماده به کاری هرچه بیشتر تجهیزات دریایی، بندری، الکترونیکی و مخابراتی مورد نیاز بنادر عنوان کرد.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته در تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی و دیگر بنادرکشور این امکان فراهم شده که شناورهای که نیازمند تعمیرات جزیی هستند درکمترین زمان ممکن و در نزدیکترین بندر برخوردار رفع عیب شده و به چرخه فعالیت باز گردند.

معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: ارتقاء خدمات و افزایش درصد آماده به کاری شناورها مستلزم آن است که بتوانیم از همه ظرفیت ها محیطی و نیروی متخصص استفاده نماییم که بحمداله با سرمایه گذاری های صورت گرفته امکان رفع نواقص فنی و تعمیرات اداواری و مختصر شناورها با کاربری های مختلف در بنادر فراهم شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.