| کد خبر: 221267 |

سفر ریلی به افغانستان، پس از سقوط کرونا

در حالی که بر اساس وعده‌ها، خط ریلی خواف-هرات تا هفته آینده افتتاح می‌شود، برنامه‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی سفرهای ریلی هرات-مشهد و هرات – تهران در حال انجام است تا در صورت حل مشکلات ناشی از شیوع کرونا این سفرها آغاز شود.

تین نیوز

در حالی که بر اساس وعده‌ها، خط ریلی خواف - هرات تا هفته آینده افتتاح می‌شود، برنامه‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی سفرهای ریلی هرات-مشهد و هرات – تهران در حال انجام است تا در صورت حل مشکلات ناشی از شیوع کرونا این سفرها آغاز شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سعید رسولی - مدیرعامل شرکت راه‌آهن- دو روز گذشته از راه‌اندازی و افتتاح مسیر ریلی خواف – هرات در هفته آینده خبر داد و گفت: خط ریلی خواف -هرات مجموعاً ۲۱۸ کیلومتر بوده و در قالب چهار قطعه تعریف شده است.  قطعه یک و دو این مسیر از خواف تا شمتیغ داخل ایران به طول حدود ۷۶ کیلومتر و قطعه سوم نیز از شمتیغ تا روزنک به طول ۶۲ کیلومتر داخل خاک افغانستان بوده که تا هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید اما قطعه چهارم از روزنک تا هرات است که اکنون ساخت آن توسط مسئولان افغانستان، در دست اقدام است.

وی افزود: قطعه‌ای که ساخت آن به پایان رسیده و به بهره‌برداری می‌رسد، مسیر ریلی خواف تا روزنک است که ۷۶ کیلومتر این مسیر در خاک ایران و ۶۲ کیلومتر آن در خاک افغانستان است. تاریخ افتتاح این مسیر ریلی، آن‌طور که پیش بینی شده برای ۱۵ آبان است و از روز افتتاحیه هم بهره‌برداری رسمی با مبادله قطارهای باری انجام خواهد شد.

در همین راستا بر اساس اطلاعات و اخبار بدست آمده خبرنگار ایسنا، برنامه‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی سفرهای ریلی در مسیر تهران-هرات، مشهد-هرات یا تهران-مشهد-هرات در حال انجام است و مقرر شده در صورت توافق و تایید این کشور همسایه مقدمات کار در آینده نزدیک انجام شود تا پس از فروکش کردن آمارهای مربوط به شیوع ویروس کرونا سفر ریلی ایران-افغانستان در این مسیرها آغاز شود.

گرچه در صورت راه‌اندازی سفرهای ریلی به افغانستان پروتکل‌های بهداشتی مشترک سخت گیرانه‌ای به اجرا گذاشه خواهد شد تا ریسک ابتلاء شهروندان ایران و افغانستان در طول سفر حداقل برسد اما از حالا تا زمانی که توافقی صورت نگیرد تنها قطارهای باری به این مقصد خواهند رفت.

البته هنوز قیمت بلیت قطار مسافری ایران –افغانستان مشخص نشده اما طی روزهای آینده تعرفه و نرخ قطارهای باری مشخص و اعلام خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.