| کد خبر: 221257 |

استفاده از خودروهای برقی در چین موجب کاهش مصرف بنزین شد

آمار منتشره شده انجمن خودروسازی چین نشان می دهد که استفاده روزافزون از خودروهای برقی و انرژی جدید در این کشور، باعث کاهش مصرف بیش از ۵۰۰ هزار تن بنزین در سال شده است.

تین نیوز

آمار منتشره شده انجمن خودروسازی چین نشان می دهد که استفاده روزافزون از خودروهای برقی و انرژی جدید در این کشور، باعث کاهش مصرف بیش از ۵۰۰ هزار تن بنزین در سال شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از این انجمن، خودروهای الکتریکی در چین بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق مصرف کرده اند اما بیش از ۵۰۰ هزار تن بنزین کمتر مصرف شده است.

همچنین برای سهولت رانندگی با این خودروها نزدیک به ۱۵ هزار کیلومتر راه و بزرگراه در سراسر چین به ایستگاه های شارژی این خودروها مجهز شده اند و با این حساب در حدود هر ۴۸ کیلومتر یک ایستگاه شارژ وجود دارد.

سالانه صدها هزار ایستگاه شارژ این خودروهای برقی در چین ساخته می شود و بخصوص کار ساخت این ایستگاه ها در شهرهای بزرگی نظیر پکن و شانگهای با متقاضیان فراوان به سرعت در جریان است.

در زمان حاضر بر اساس ارقام رسمی در کشور چین نزدیک به ۱۵۰ هزار ایستگاه شارژ خودروهای برقی وجود دارد که کماکان پاسخگویی کافی برای دارندگان این نوع خودروها ندارد.

اعلام شده است تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی آنقدر ایستگاه شارژ برای این خودروها ساخته خواهد شد تا بتواند نیاز پنج میلیون خودرو برقی چین در سراسر کشور را براورده کند.

همزمان تارنمای چاینا ارگ گزارش کرد که تاکنون ۶۰ درصد از کل اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی چین الکتریکی شده اند. این رقم در سال ۲۰۱۵ میلادی فقط ۲۰ درصد بود.

وزارت بوم شناسی و محیط زیست چین اعلام کرده است که این بخشی از تلاش ها برای توسعه سامانه حمل و نقل سبز در دوره برنامه پنج ساله سیزدهم از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ میلادی است که مستلزم اتخاذ وسایل نقلیه با انرژی پاک تر و حذف تدریجی حمل و نقل با بنزین است.

نزدیک به ۵۵ درصد از فروش خودروهای انرژی جدید دنیا متعلق به بازار چین است. برای تأمین تقاضای فزاینده این خودروها، دولت چین طرحی را در اوایل ماه اکتبر تصویب کرد تا صنعت خودروهای با انرژی های جدید را تقویت کند که از جمله اقدامات ایجاد زیرساخت ها از جمله امکانات شارژ و تقویت همکاری بین المللی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.