| کد خبر: 221252 |

ایرلاین‌ها صورت مالی خود را شفاف کنند؛ ضرورت پاسخگویی درباره هزینه‌کرد ارز دولتی

رئیس کمیته حمل و نقل هوایی کمیسیون عمران مجلس گفت: چون دولت به ایرلاین ها ارز اختصاص می دهد، آن ها باید نسبت به نحوه هزینه کرد این اعتبارات پاسخگو بوده و اسناد و صورت های مالی خود را شفاف کنند.

تین نیوز

 رئیس کمیته حمل و نقل هوایی کمیسیون عمران مجلس گفت: چون دولت به ایرلاین ها ارز اختصاص می دهد، آن ها باید نسبت به نحوه هزینه کرد این اعتبارات پاسخگو بوده و اسناد و صورت های مالی خود را شفاف کنند.

به گزارش تین نیوز، رحمت الله فیروزی پوربادی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره غیرشفاف بودن صورت های مالی ایرلاین ها و احتمال بروز فساد در این حوزه، گفت: یکی از محل های ارزبری کشور، شرکت های هواپیمایی است، ایرلاین ها برای تأمین تجهیزات و برخی از اقلام مورد استفاده از دولت، ارزی نیمایی دریافت می کنند.

ایرلاین ها به دلیل دریافت ارز دولتی باید پاسخگوی هزینه‌کرد اعتباراتشان باشند

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایرلاین ها جزء شرکت های خصوصی محسوب می شوند، اما به دلیل دریافت ارز دولتی باید به صورت دقیق مورد نظارت قرار گیرند.

ایرلاین‌ها صورت مالی خود را شفاف کنند

وی افزود: چون دولت به ایرلاین ها ارز اختصاص می دهد، آن ها باید نسبت به نحوه هزینه کرد این اعتبارات پاسخگو بوده و اسناد و صورت های مالی خود را شفاف کنند. این موضوع باید مشخص شود که چه میزان از ارزهای تخصصی هزینه شده است.

مسئول اصلی نرخ گذاری برای پروازهای هوایی، سازمان هواپیمایی است

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: مسئول اصلی نرخ گذاری برای پروازهای هوایی، سازمان هواپیمایی است، البته طبق گفته مسئولان این سازمان قیمت بلیط هواپیما افزایش نخواهد یافت.

گفتنی است که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در هفته اخیر از شرکت های هواپیمایی خواست تا صورت های مالی سال های 97، 98 و نیمه نخست 99 را به سازمان هواپیمایی کشوری عرضه کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.