| کد خبر: 221214 |

تحویل۱۴۰ هزار تن سوخت کم سولفور به کشتیرانی جمهوری اسلامی

معاون توسعه ناوگان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: بیش از نیمی از سوخت کم سولفور مورد نیاز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، طی ۱۰ ماه گذشته از پالایشگاه اراک تامین شده است.

تین نیوز

معاون توسعه ناوگان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: بیش از نیمی از سوخت کم سولفور مورد نیاز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، طی ۱۰ ماه گذشته از پالایشگاه اراک تامین شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، «عبدالرضا محبی»، با بیان اینکه نیاز مصرف ماهیانه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حالت عادی ۵۰ هزار تن و در شرایط فعلی ۳۵ هزار تن در ماه است، افزود: حدود ۱۵ هزار تن از این نیاز ماهانه از سوی شرکت پالایشگاه شازند اراک تأمین شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ۱۰ ماه گذشته (از اواخر آذر ماه سال گذشته تا پایان مهرماه ۱۳۹۹) در مجموع  ۱۴۰ هزار تُن سوخت کم سولفور از پالایشگاه اراک دریافت کرده و تصریح کرد: این مهم و به همت وزارت نفت، شرکت ملی پخش و پالایش نفتی ایران و پیگیری مستمر کلیه دست اندرکاران، انجام شد.

محبی با اشاره به اینکه بخش خصوصی نیز اعلام آمادگی کرده که می‌تواند بخشی از سوخت کم سولفور مورد نیاز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را تامین کند، افزود: در این رابطه پیگیری‌هایی صورت گرفته اما بقیه سوخت کم سولفور که در شرایط کنونی حدود ۴۵ درصد سوخت مورد نیاز را تشکیل می دهد از منابع مختلف خارجی تأمین می‌شود.

معاون توسعه ناوگان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: سوخت کم سولفور تولید ایران همواره با کیفیت ترین در نوع خود بوده و تاکنون به لحاظ فنی هیچگونه مشکلی برای کشتی‌ها ایجاد نکرده است.

محبی گفت: این شرکت دو سامانه کامل سوخت رسانی شامل ۲۰ مخزن، تاسیسات مربوطه  و چندین شناور در بندرعباس و قشم دارد که عملیات سوختگیری و ذخیرۀ سوخت را به سهولت انجام می‌دهد.

 وی با اشاره به سهم ناچیز ایران در حوزه مصرف سوخت کشتی ها در دنیا خاطر نشان کرد: حدود۱۸۰ میلیون تن سوخت مصرفی سالیانه شناورها در جهان، یک میلیون تُن آن از سوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفتکش مصرف می‌شود.

به گزارش ایرنا، استفاده از سوخت کم سولفور از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی بر اساس استاندارد های آیمو (سازمان جهانی دریانوردی (IMO) الزامی شده است.

 نفت خام ایران در اغلب میادین نفت ترش و سنگین است،‌تا پیش از این نفت کوره تولیدی با سولفور بالا تولید می شد، اما با تغییراتی که در واحدهای فرآیندی پالایشگاه شازند اراک انجام شده، امکان تامین سوخت کم سولفور مورد نیاز ناوگان دریایی ایران فراهم شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.