| کد خبر: 221207 |

نماینده علی آباد از پاسخ‌های وزیر راه و شهرسازی قانع شد

نماینده علی آباد در مجلس از توضیحات محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درباره عدم اقدام مناسب برای تامین مسکن لازم در کشور قانع شد.

تین نیوز

نماینده علی آباد در مجلس از توضیحات محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درباره عدم اقدام مناسب برای تامین مسکن لازم در کشور قانع شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی سوال رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد از وزیر راه و شهرسازی در دستور کار مجلس قرار گرفت و در نهایت نماینده سوال کننده از توضیحات «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی قانع شد.

همچنین قرار شد یک ماه به وزیر راه و شهرسازی فرصت داده شود تا گزارشی در این باره به کمیسیون عمران ارائه دهد.

«سید البرز حسینی» سخنگوی کمیسیون عمران در این باره توضیح داد: بر اساس گزارش کمیسیون عدم اقدام مناسب برای تامین مسکن لازم در کشور  دلیل سوال از وزیر راه و شهرسازی است.

وی افزود: پس از بررسی کمیسیون طبق اجرای ماده ۲۰۷ آیین نامه داخلی مجلس سوال فوق در جلسه رسمی ۱۸ شهریورماه ۹۹ باحضور ۱۹ نفر از نمایندگان کمیسیون، نماینده سوال کننده و وزیر راه وشهرسازی مطرح شد و پس از استماع نظارت طرفین و عدم قانع شدن از پاسخ های وزیر راه و شهرسازی این سوال به صحن علنی ارجاع شد.

رحمت الله نوروزی نماینده سوال کننده در این باره گفت: اکنون، فرهنگیان، کارگران و کارمندان چگونه می توانند در اقدام مسکن ملی ماهی ۳ میلیون تومان پرداخت کنند.

وی افزود: در دولت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی زمین برای مسکن داده شد و در دولت خاتمی وام خرید داده شد و در دولت احمدی نژاد مسکن مهر تعلق گرفت. اما  اکنون در بخش مسکن همچنان مشکل وجود  دارد زیرا سیاست ما در مسکن مشخص نیست و طرح های جامع شهری سبب افزایش قمیت زمین و مسکن شده است.

نماینده مردم علی آباد کتول افزود: اخیرا ما می بینیم که مردم چقدر در تامین مسکن مشکل دارند و خانواده ها کارگری و کارمندی هم  در پرداخت رهن دچار مشکل شدند. از طرفی در شهرهای کوچک که خانه  متری ۲ میلییون تومان بوده به متری ۱۰ میلیون افزایش یافته است. همچنین معیشت یک هزار و ۷۰۰ نفر در بازار مسکن دچار مشکل شده است ود آنها در  پرداخت اجاره  ماهانه ماندند.

عضو کمیسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: در تهران درآمد زیر ۹ میلیون تومان برای یک خانواده دو نفری  یعنی فقر و اجاره بها مسکن هم مضاعف شده است. بر همین اساس از مجلس و دولت می خواهیم استراتژی لازم در این زمینه تعریف کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.