| کد خبر: 221195 |

مدیرعامل فلای پرشیا در گفتگو با تین نیوز

◄ ایرلاین‌ها درآمد ارزی ندارند/ با محاسبه خدمات فرودگاهی بر مبنای دلار مخالفیم

مدیرعامل یک ایرلاین داخلی مطرح کرد: وقتی شرکت فرودگاه ها یک شرکت ایرانی است و پول رایج کشور هم ریال است بر چه مبنایی باید هزینه خدمات را بر مبنای دلار محاسبه کنند؟ این اتفاق در حالی انجام می گیرد که ایرلاین ها به هیچ عنوان درآمد ارزی ندارند.

تین نیوز

مدیرعامل یک ایرلاین داخلی مطرح کرد: وقتی شرکت فرودگاه ها یک شرکت ایرانی است و پول رایج کشور هم ریال است بر چه مبنایی باید هزینه خدمات را بر مبنای دلار محاسبه کنند؟ این اتفاق در حالی انجام می گیرد که ایرلاین ها به هیچ عنوان درآمد ارزی ندارند.

یونس دقیق کیا مدیرعامل شرکت هواپیمایی فلای پرشیا  در گفت و گو با خبرنگار تین نیوز با اعلام اینکه شرکت فرودگاه ها هزینه خدمات را بر مبنای دلار از ایرلاین ها اخذ می‌کند، اظهار داشت: در حال حاضر شرکت فرودگاه ها هزینه نشست و برخاست پروازها در فرودگاه ها بر اساس نرخ دلار محاسبه می‌کند.

وی در ادامه توضیح داد: همه شرکتهای هواپیمایی داخلی نسبت به این موضوع اعتراض داشته‌اند. ما در نشستی که با وزیر داشته‌ایم مراتب اعتراض خود را نسبت به این مسئله عنوان کردیم.

دقیق کیا در پاسخ به این سؤال که واکنش وزیر در این باره چه بود، تصریح کرد: ایشان تصور می‌کردند که ما درآمد ارزی داریم این در حالی است که به جز شرکت هواپیمایی ایران ایر و ماهان هیچ ایرلاینی پرواز خارجی ندارد.

مدیرعامل این شرکت هواپیمایی با ابراز به این مسئله که سایر ایرلاین ها که به صورت محدود و پروازهای فوق‌العاده به استانبول و یا مسقط پرواز دارند، قراردادشان با چارترکننده به صورت ریالی است.

او در پاسخ به این سوال که توجیه شرکت فرودگاه ها نسبت به این موضوع چیست، گفت: شرکت فرودگاه ها به دلیل اینکه یک شرکت دولتی است می‌گوید باید این موضوع به تصویب هیئت دولت برسد. در حال حاضر با دلار 30 هزار تومانی پرداخت خدمات فرودگاهی با محاسبه ارزی کار را برای شرکت‌های هواپیمایی بسیار سخت کرده است.

این عضو انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: وقتی شرکت فرودگاه‌ها یک شرکت ایرانی است و پول رایج کشور هم ریال است بر چه مبنایی باید هزینه خدمات را بر مبنای دلار محاسبه کنند.

ادامه این گفت وگو یونس دقیق کیا که مدیریت یک ایرلاین داخلی را بر عهده دارد به موضوعاتی هم چون اعتراض ایرلاین ها به انجام پروازها با 60 درصد ظرفیت، قیمت‌گذاری بلیت پروازها، سنگ‌اندازی در پرداخت تسهیلات کرونایی، وضعیت پروازهای چارتری و سو استفاده چارترکنندگان و ... پرداخته است که به صورت تفصیلی در هفته نامه حمل و نقل منتشر خواهد شد به سمع و نظر شما مخاطبان این شبکه خبری خواهد رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.