| کد خبر: 221110 |

ایجاد حلقه بزرگ مسیر دوچرخه‌سواری در شهر اصفهان

شهردار اصفهان گفت: با تصویب شورای ترافیک، ۷۷۷ کیلومتر مسیر استاندارد و ایمن دوچرخه‌سواری در شهر اصفهان ایجاد خواهد شد که این اقدام در تحقق حمل و نقل روان، رفع معضل ترافیکی و کاهش آلودگی هوا کمک خواهد کرد.

تین نیوز

شهردار اصفهان گفت: با تصویب شورای ترافیک، ۷۷۷ کیلومتر مسیر استاندارد و ایمن دوچرخه‌سواری در شهر اصفهان ایجاد خواهد شد که این اقدام در تحقق حمل و نقل روان، رفع معضل ترافیکی و کاهش آلودگی هوا کمک خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان ، قدرت الله نوروزی صبح امروز _ شنبه سوم آبان‌ماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام حسن عسکری (ع)، اظهار کرد: هفته گذشته سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار شد و شب گذشته (جمعه) به کار خود پایان داد.

وی افزود: این جشنواره با توجه به شرایط کرونایی آنلاین برگزار شد البته با مشکلاتی نیز روبرو بود که برگزار کنندگان آن در عمل با جسارت و شهامت، به خوبی و حتی گسترده‌تر این جشنواره را به پایان برسانند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه امسال برگزاری جشنواره فرصت‌هایی را شکوفا کرد که می‌تواند مسیر برگزاری آن را در سال‌های آینده با استفاده از تجربیات این دوره متحول کند.

وی از تلاش تمامی برگزارکنندگان، هنرمندان، خبرنگاران و دیگر افرادی که در برگزاری سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان همکاری داشتند قدردانی کرد.

نوروزی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به مسئولیت اجتماعی جشنواره، ادامه داد: امسال گروه‌های هنری جشنواره به شهر «بنت» در استان سیستان و بلوچستان اعزام شدند و در بیمارستان تخصصی کودکان امام حسین (ع) نیز ویژه برنامه‌های خوبی اجرا شد، همچنین با صرفه‌جویی در هزینه‌ها امکان تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات جشنواره برای رفع مشکل دسترسی دانش آموزان به وسایل آموزشی الکترونیکی در مناطق کمتر برخوردار فراهم شد که نشان از فراموش نشدن مسئولیت اجتماعی جشنواره داشت.

ایجاد ۷۷۷ کیلومتر مسیر استاندارد دوچرخه سواری

وی با بیان اینکه با تصویب شورای ترافیک، ۷۷۷ کیلومتر مسیر استاندارد و ایمن دوچرخه‌سواری در شهر اصفهان ایجاد خواهد شد، گفت: انجام این اقدام در شرایط سخت کرونایی می‌تواند برای حفظ سلامت مردم مؤثر باشد و در تحقق حمل و نقل روان، رفع معضل ترافیکی و کاهش آلودگی هوا کمک کند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، تا پایان امسال بخش زیادی از مسیرهای جدید دوچرخه در شهر اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه حلقه بزرگ مسیر دوچرخه‌سواری در تمام مناطق شهر اصفهان شکل خواهد گرفت، اظهار کرد: حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مسیرهای مورد نظر را شناسایی کرده و کارشناسان در حال طراحی هستند که پس از تکمیل ابلاغ و شهرداران مناطق ۱۵ گانه اجرایی خواهند کرد.

نوروزی تصریح کرد: از ۷۷۷ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری ۳۰۰ کیلومتر درجه یک با عرض دو متر خواهد بود که با جدول‌گذاری ایمن‌سازی و در قالب مسیرهای یکطرفه و دو طرفه احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۵ کیلومتر از مسیرهای جدید دوچرخه شهر درجه دو با خط‌کشی و علائم ترافیکی در سمت راست خیابان و توقف ممنوع احداث می‌شود، افزود: ۳۵ کیلومتر از این مسیرها درجه سه با خط‌کشی در پیاده‌رو (سمت چپ خط پارک) و ۳۰ کیلومتر از آن نیز درجه چهار در مسیر ویژه اتوبوس احداث خواهد شد.

شهردار اصفهان گفت: تاکنون ۴۲ کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر اصفهان احداث شده که نیاز به اصلاح برای استانداردسازی دارد که امیدواریم این اقدامات تحول بزرگی در شهر ایجاد کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.