| کد خبر: 220877 |

محسن هاشمی: در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی‌کنم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نه تنها در انتخابات شورای شهر ششم نامزد نمی‌شوم، بلکه در انتخابات ریاست جمهوری آینده هم شرکت نمی‌کنم.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نه تنها در انتخابات شورای شهر ششم نامزد نمی‌شوم، بلکه در انتخابات ریاست جمهوری آینده هم شرکت نمی‌کنم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محسن هاشمی در حاشیه دویست و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر تهران که امروز -سه‌شنبه- برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره انتشار فهرست املاک در اختیار غیرشهرداری تهران گفت که فهرست منتشر شده را ندیدم و نمی‌توانم نظری بدهم.  

وی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه درست است که در انتخابات شورای شهر شرکت نمی‌کنید، گفت: بله گفتم شرکت نمی‌کنم.

هاشمی در پاسخ به خبرنگاران که پرسیدند، پس می‌خواهید در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنید، نیز گفت: در انتخابات ریاست جمهوری هم شرکت نمی‌کنم.

هاشمی در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران به تشریح جلسه امروز پرداخت و افزود: امروز شورایاران منطقه ۱۰ به صحن شورا آمدند و اعضا نظرات خود را درباره مشکلات منطقه گفتند، بعد از آن وارد دستور شدیم و آقای سالاری نطق مهمی درباره عدم تمرکز در تصمیم‌گیری در شهرداری داشتند که خیلی مهم است و باید به آن پرداخته شود، چرا که می‌تواند برای شهرداری مفید باشد.  

وی ادامه داد: بعد از آن به دستور جلسه ورود کردیم و لایحه گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته وی، تعدادی از اعضا با توجه به اینکه متن لایحه دقیق و محکم نبود، ‌ درخواست کردند به کمیسیون‌ها برگشت داده شود و دقیق‌تر شود تا تکلیف لایحه گردشگری در طرح تفصیلی روشن‌تر دیده شود و در نهایت، برگشت به کمیسیون رای آورد.  

هاشمی با اشاره به لایحه دو فوریتی شهرداری تهران گفت: شهرداری برای اینکه بتواند طلب‌های خود را وصول کند، ‌ گاهی به ارائه تخفیف اقدام می کند و اینگونه مودیان را تشویق می‌کند که زودتر پول خود را پرداخت کنند.  

وی افزود: این موضوع در کمیسیون‌های مربوطه بررسی و رد شد چرا که معتقد بودند تخفیف‌ها قبلا داده شده و با توجه به تورم موجود در جامعه این موضوع مطرح شد که لازم نیست تخفیف دهیم و اثرگذار نخواهد بود و در نهایت طرح شهرداری رد شد و اعضا لازم ندیدند که شهرداری مجددا تخفیف بدهد.  

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: لایحه افزایش نرخ حمل‌ونقل نیز پس از بحث در کمیسیون‌ها مطرح شد و به این نتیجه رسیدیم که این افزایش قیمت خیلی مشکلی را حل نمی‌کند چرا که این افزایش با نیاز مالی که داریم تطابق چندانی ندارد و شاید تنها ۲۵ درصد از مشکلات حمل‌ونقل را حل کند. بهتر است شهرداری تلاش کند تا این پول را از محل مصوبات ستاد ملی کرونا تامین کند و از شهرداری خواستیم جدی‌تر پیگیر این مساله از سوی دولت باشند و حتی به شوخی گفتیم جلوی ریاست جمهوری لحاف و تشک بندازند و این پول را دریافت کنند.  

هاشمی در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد شهرداری در این مساله موفق نیست و باید شهرداری را ملزم کنید، گفت: این دفعه اول نیست که شهرداری ملزم شده و فکر می‌کنم مقداری تعارف دارند و باید محکم‌تر برخورد کنند و مقامات را ببینند.

وی ادامه داد: تنها با حرف زدن و نامه‌نگاری نمی‌توان کاری از پیش برد و فایده ندارد؛ همیشه این موضوع بوده و هر وقت می‌خواستیم بودجه‌ها را بگیریم استنکاف می‌شد.

هاشمی افزود: دائم یکی از حرف‌های ما این بوده و برای اینکه بودجه محقق شود نمایندگان مجلس و مقامات بالا را می‌دیدیدم و نامه‌نگاری می‌کردیم و فشار می‌آوردیم تا بودجه‌مان محقق شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.